اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

سیاه‌نمایی در تبلیغات انتخاباتی نشاط مردم را از بین می‌برد

استاندار خوزستان گفت: سیاه‌نمایی در تبلیغات انتخاباتی نشاط و انگیزه مردم را برای حضور در انتخابات از بین می‌برد.

سیاه‌نمایی در تبلیغات انتخاباتی نشاط مردم را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدجعفر حجازی پیش از ظهر امروز در جلسه با مسئولان و دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی که در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: به نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی نه تنها در خوزستان بلکه در کل کشور توجه نمی‌شود و به آن جایگاهی که باید پیدا کنند، دست نیافته‌اند.

وی ادامه داد: در یک جلسه باید آسیب‌شناسی شود که چرا احزاب و تشکل‌ها به یک حلقه مفقوده تبدیل شده‌اند و به این گروه‌ها در جامعه‌ای که بر پایه مردم سالاری دینی است، باید بیشتر توجه شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه وسعت و تنوع انتخابات در ایران بسیار زیاد است و در هیچ نقطه‌ای از جهان به این تعداد نیست، اذعان داشت: احزاب در انتخابات نقش پررنگی دارند و با تاسیس خانه احزاب، مکانی فراهم می‌شود که در آن گفت‌و‌گو و تبادل نظر انجام شود و روابط تنها مختص انتخابات نباشد.

وی با اشاره به اینکه این اولین تجربه دو انتخابات با تنوع مختلف است، تصریح کرد: با افزایش تعداد اعضای شورای شهر در روز انتخابات هماهنگی کار‌ها بسیار سخت شده است و تعداد زیادی از مردم رای دادن خود را به ساعت‌های پایانی روز موکول می‌کنند که این باعث به وجود آمدن ازدحام می‌شود.

حجازی افزود: انتخاب 21 نفر برای شورای شهر اهواز حداقل 25 الی 30 دقیقه وقت‌گیر است و باید در مردم خوزستان نهادینه شود که در اول وقت پای صندوق‌های رای حضور یابند تا از ازدحام در ساعات پایانی جلوگیری شود.

وی از عدم استقبال نخبگان برای کاندیدا شدن در شورای شهر انتقاد کرد و گفت: باید تلاش کنیم این دید که شورای شهر جای سالمی نیست، در نخبگان از بین برود و آن‌ها با طیب خاطر وارد شوند و دید صنفی نسبت به شورا‌ها از بین برود.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: مردم خوزستان همیشه در صحنه حضور داشته‌اند و پیروز میدان بوده‌اند، اما خواص اینگونه نبوده‌اند، آن‌ها باید کمک کنند و نسبت به استان احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک شورای شهر خوب شهر را می‌سازد، عنوان کرد: شورای شهر اگر خوب و سالم باشد، راه‌های تشویق مردم را برای سرمایه‌گذاری در شهر پیدا می‌کند، نه اینکه تنها هزینه‌های شهرداری را بالا ببرد و نیروهای زائد را استخدام کند.

حجازی حرف احزاب شرکت کننده در جلسه را مبنی بر اینکه انتخابات شورای شهر تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است، تایید کرد و گفت: از شهرداری‌ها می‌خواهیم که فضای شهر برای انتخابات شورای شهر را آماده کنند.

وی به روش‌های تبلیغات سیاه نمایی که در انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌شود اشاره کرد و توضیح داد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای امسال 16 بار در جلسات مختلف درباره انتخابات و پرهیز از سیاه نمایی سخنرانی کرده‌اند و هیچ‌گاه این اندازه وارد میدان نشده‌اند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: چرا باید عده‌ای که تریبون در اختیار آن‌ها است، به سیاه نمایی بپردازند و زحمات دولت را نادیده بگیرند در حالی که الان دورانی است که باید در مردم شادابی و نشاط را به وجود آورند نه اینکه انگیزه و نشاط مردم را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه در پایان دولت هاشمی، دولت 30 میلیارد دلار بدهکار بود یادآوری کرد: در پایان دولت اصلاحات نیز 47 میلیارد دلار دولت بدهکار بود، در حالی که دولت نهم و دهم با وجود تحریم‌های شدید 13 میلیارد دلار بدهی دارد و 54 میلیارد دلار ذخیره صندوق توسعه ملی است.

حجازی با بیان اینکه در این دولت اصلا کسری بودجه نداریم، عنوان کرد: باید سعی کنیم در مردم امیدواری به وجود آوریم و کارهای مثبت را بیان کنیم و تدبیر مقام معظم رهبری را در پیشبرد کار‌ها نادیده نگیریم.

وی با بیان اینکه باید مردم را نسبت به اهمیت شورا‌ها آگاه کنیم خاطر نشان کرد: مردم در انتخاب خود باید دقت کنند و توجه داشته باشند که چه کسی برای این کار مفید‌تر است.

وی در پایان اظهار کرد: در اهواز ظرف مدت سه سال هفت شهردار بر سر کار آمدند، در حالی که اگر یک شورای کارآمد در خوزستان انتخاب می‌شد، وضعیت به این شکل نبود و شش ماه بحث بر سر این نبود که چه کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

انتهیا پیام/72011/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول