اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتخابات صحنه خروش پهلوانان ایرانی

ورزشکاران کردستانی مانند سایر اقشار جامعه آماده خلق حماسه انتخاب در روز 24 خرداد ماه هستند.

انتخابات صحنه خروش پهلوانان ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این روزها همه در تب و تاب انتخابات و در پی تحقیق و کنکاش به منظور گزینش فرد اصلح برای ریاست جمهوری و اشخاص مناسب برای تصدی عضویت در شوراها هستند.

نگاهی به رویکردهای اصناف و اقشار مختلف نشان می‌دهد هر کدام از آنها با توجه‌ به نیازها و انتظارات خود از رئیس جمهور آینده در تلاش برای دعوت اعضای خود به منظور مشارکت گسترده در این انتخابات هستند.

در این میان ورزشکاران نیز بنا به ظرفیت بالای انسانی خود در تدارک حضوری فعال در راستای انتخاب اصلح هستند تا شخصی به عنوان رئیس دولت آینده معرفی شود که توان پاسخگویی به مطالبات ورزشی را داشته باشد.

به همین دلیل در این گزارش به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های جامعه ورزشی کردستان در خصوص انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور و نیز چرایی و چگونگی حضور ورزشکاران در عرصه این رویداد می‌پردازیم.

خانم فرنوش سعیدی از مربیان ژیمناستیک کردستان معتقد به نقش و سهم بالای جامعه ورزش در انتخابات است و می‌گوید: ورزشکاران به عنوان حامی و پشتیبان نظام باید در این راستا حضور حداکثری داشته باشند.

یکی از ورزشکاران این رشته نیز اظهار می‌کند: با توجه به تأثیر فراوانی که ورزش در سالم ‌سازی اجتماع دارد، حضور این قشر به نوعی نشان دهنده برخورداری جامعه از پویایی و نشاط و بهره‌مندی از روحیه بالا است.

این ژیمناستیک‌کار اضافه می‌کند: ورزشکاران به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه با مشارکت خود در واقع اعلام موجودیت کرده و موجب می‌شوند دولت آینده با در نظر گرفتن این قشر سیاست‌های حکومتی خود را تدوین کند.

یک مربی کشتی نیز اعتقاد دارد: ورزشکاران کشور ما همواره و در هر شرایطی روح پهلوانی را در دستور کار دارند که برگرفته از آموزه‌های دینی و ملی ما است.

وی خاطرنشان می‌کند: تجلی این روحیه و صحنه به نمایش درآمدن غیرت ورزشکاران، انتخابات پیش‌رو است و ما ثابت خواهیم کرد در عمل پایبند و مقید به تعالیم دینی خود در دفاع از کیان و نظام اسلامی هستیم.

فرشید از اسکیت‌بازان استان است که به گفته خود برای فرا رسیدن روز انتخابات لحظه‌شماری می‌کند، وی می‌گوید: فکر نمی‌کنم هیچ ورزشکاری مشارکت در انتخابات را بی‌تأثیر و یا حتی کم بهره بداند، چرا که همگان می‌دانند با حضور ورزشکاران، مسئولان دولت آینده روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده و خود را ملزم به اجابت درخواست‌های آنها می‌کنند.

قاسمی از کارشناسان رشته تربیت بدنی نیز معتقد است کمبودهای موجود در ورزش خللی در اراده ورزشکاران برای حضور در انتخابات وارد نمی‌کند.

او تأکید دارد: نامزدهای ریاست جمهوری می‌دانند ورزشکاران درصد بالایی از مخاطبان و رأی‌دهندگان را شامل می‌‌شوند و به همین دلیل در تلاش برای ارائه برنامه‌های نو به منظور رفع کاستی‌ها و تقویت زیرساخت‌ها در این مقوله هستند.

اما هادی از ورزشکاران نابینا از منظر دیگری به انتخابات می‌نگرد، وی معتقد است نباید انتخابات شوراها در سایه انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی تکلیف این افراد برای خدمت‌رسانی به جامعه کوچک‌تر خود را بسیار سنگین می‌داند و می‌گوید: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید نسبت به حقوق ورزشکاران به ویژه آنهایی که از نظر جسمانی با محدودیت‌هایی مواجه هستند، توجه داشته باشند.

سمیه از ورزشکاران رشته‌های رزمی است، وی می‌گوید: اگر به صحنه‌های انتخابات گذشته نگاه کنید همواره رزمی‌کاران در صف‌های جلو این قشر قرار گرفته‌اند که نشان از درک بالای آنها برای شرکت در چنین رویدادی دارد.

وی با بیان اینکه ورزشکاران این رشته‌ها در کنار کسب مهارت‌ها و فنون رزمی دشوار، درس خودسازی و تواضع نیز فرا می‌گیرند، اظهار می‌کند: انتخابات عرصه‌ای است که مهارت‌های فنی رزمی‌کاران در قالب حضور پای صندوق‌ها و ریختن آرا متجلی می‌شود.

به هر حال آنچه از مجموع نظرات و باورهای ورزشکاران حاصل می‌شود، این است که امسال نیز همچون انتخابات‌های گذشته شاهد مشارکت گسترده و حتی بیشتر در روز 24 خرداد ماه خواهیم بود.

روشن است که فعالان عرصه ورزش به وظایف خود در قبال تحقق حماسه سیاسی اشراف کامل دارند و ثابت خواهند کرد علاوه بر پرورش جسم خود نسبت به تعالی و تربیت روح در خدمت اهداف قرآنی و ولایی و بیعت با آرمان‌های نظام و انقلاب شرکت می‌کنند.

وعده ما ورزشکاران 24 خرداد، روز خلق حماسه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/79012/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول