اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور یک برق همدان تأکید کرد

بهبود بازده تجهیزات و فرایند زمینه‌ساز مدیریت مصرف برق صنایع

مدیر امور یک برق همدان گفت: بهبود بازده تجهیزات و فرایند یکی از راهکارهای مناسب مدیریت مصرف برق صنایع است.

بهبود بازده تجهیزات و فرایند زمینه‌ساز مدیریت مصرف برق صنایع

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شیرزاد جمشیدی صبح امروز در جلسه مدیریت مصرف صنایع و مشترکین دیماندی اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف و هزینه‌های برق مصرفی سه راهکار اساسی وجود دارد.

به گفته وی همکاری در بهینه‌سازی مصرف برق و انتخاب گزینه مناسب، افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی و کاهش دفعات خرابی دستگاه‌ها و کاهش هزینه‌های خط تولید از راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می‌رود.

مدیر امور یک برق همدان با اشاره به دو روش اصلی مدیریت صنایع تصریح کرد: جابجایی زمان مصرف از قبیل زمان‌بندی تعرفه‌ها که غالباً کم‌هزینه است و می‌توان به راحتی در این راستا برنامه‌ریزی و مدیریت کرد و استفاده از برنامه تعطیلات تابستانی از جمله روش‌های اصلی مدیریت صنایع محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بهبود بازده تجهیزات و فرایند نیز از دیگر روش‌های مدیریت صنایع است.

جمشیدی بیان داشت: اصلاح روشنایی که بخش عمده‌ای از مصرف صنایع را به خود اختصاص می‌دهد مانند کنترل کلید و پریزها و سیم‌کشی و بررسی به موقع آنها و بهینه‌سازی مصرف موتورهای الکتریکی که 60 درصد مصارف صنایع را در بر می‌گیرد از جمله اقداماتی است که در راستای بهبود بازده تجهیزات انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تعمیر و نگهداری اجزای موتورها و سایر وسایل برقی و سیستم کمپرسورها ـ کنترل زمان و دما و سیستم آب گرم و بهینه‌سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی از دیگر اقدامات در زمینه بهبود بازده تجهیزات و فرایند محسوب می‌شود.

مدیر امور یک برق همدان با اشاره به تبصره‌های 3 و 4 قانون چهارم توسعه اضافه کرد: در این تبصره‌ها بر ضرورت جلب همکاری صنایع با شرکت‌های برق و سازمان صنعت، معدن و تجارت تأکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع تنها در صورت درخواست کتبی یکی از چهار محور همکاری، می‌توانند از تسهیلات و تخفیفات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

در ادامه رئیس گروه مدیریت مصرف برق همدان با اشاره به پنج محور همکاری صنعت برق با شرکت‌های صنایع گفت: در این راستا انجام تعمیرات سالانه در هنگام تعطیلات حداقل به مدت 15 روز و جابه‌جایی شیفت‌های کاری دوم و سوم و انتقال فعالیت‌ها در ساعات کم باری اهمیت ویژه‌ای دارد.

آمنه علیپور با اشاره به جابه‌جایی روز تعطیل کاری جمعه به یکی از روزهای هفته از شنبه تا چهارشنبه اظهار داشت: استفاده از مولدهای اضطراری برای تأمین بخشی از مصارف از دیگر راهکارها در زمینه مدیریت مصرف است.

وی افزود: در صورت انعقاد قرارداد صنایع با شرکت توزیع این طرح از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه قابل اجرا است.

رئیس گروه مدیریت مصرف برق همدان تصریح کرد: در صورت کاهش 10 درصدی مصرف برق با حفظ تولید بر اساس راهکارهای ارائه شده برای صنایع تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

وی با دعوت از کارشناسان و علاقه‌مندان به کارهای پژوهشی ابراز داشت: کارشناسان و علاقه‌مندان در صورت داشتن مقاله تحقیقاتی با موضوع مدیریت مصرف می‌توانند با استفاده از نام خود آن را منتشر کنند.

در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر از صنایع برتر در مدیریت مصرف برق قدردانی شد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول