اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی در مشهد:

نامزدهای اصولگرا با اتحاد خودشان را فدای منافع کشور کنند/ آخرین تحلیل از فضای دو قطبی انتخابات

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در صورتی که تهدیدی برای کشور ایجاد شود؛ نامزدهای اصولگرا باید خود را فدای منافع کشور کنند و سراغ یک نفر نامزد مطلوب بروند.

نامزدهای اصولگرا با اتحاد خودشان را فدای منافع کشور کنند/ آخرین تحلیل از فضای دو قطبی انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا زاکانی صبح امروز در مسجد امام صادق(ع) مشهد، اظهار داشت:‌ خرداد آغاز نهضت اسلامی است نهضتی که جان فشانی‌های زیادی برای آن شد.

وی با بیان اینکه امروز دوره جهاد اکبر است و اگر ما درست عمل کنیم از آنهایی که در جهاد اصغر بودند جلوتر هستیم، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که شهدای فتنه 88 از شهدای جنگ تحمیلی بالاتر هستند، به خاطر اینکه آنها شهدای دوره جهاد اکبر هستند؛ ما در 15 خرداد باید فکر کنیم که جزو کدام گروه هستیم، حضور در میدان جهاد اکبر نیاز به یک ابزار دارد برای رفع دغدغه و تکلیف و ما باید قیمت آن را بدانیم.

زاکانی تصریح کرد:‌ باید خدا را به خاطر داشتن چنین رهبر شایسته‌ای و مردمی ولایت‌مدار شکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی اعلام کردند و حماسه سیاسی ناظر بر انتخابات هست، گفت: ما وقتی به انتخابات نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این انتخابات از دو جهت زمینه‌ساز ایجاد حماسه است؛ که از یک جهت حضور کمی مردم و از جهت دیگر آن حضور کیفی مردم است که بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند، تا بتوان آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را از نزدیک‌ترین راه دنبال کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:‌ لذا دو مسئولیت داریم نخست حضور خودمان و ترغیب دیگران برای حضور در انتخابات و دوم حرکت در مسیر انتخاب شایسته و باید تلاش کنیم شایسته‌ترین انتخاب را داشته باشیم.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در این مسیر دو نگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود:‌ یک نگاه گفتمان پیشرفت ایران اسلامی است و نقشه راهی دارد که ما را به اهداف انقلاب نزدیک می‌کند و تاکید بر اصولگرایی دارد.

زاکانی افزود: نگاه دوم نگاهی است که اصولگرایی را بر نمی‌تابد و گفتمان جامعه غرب را تبیین می‌کند و راهی را دنبال می‌کنند که در صورت پیروزی همان تجربه‌های گذشته را برای امروز نسخه پیچی می‌کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر کسی ما را به دوره سازندگی و اصلاحات دعوت کند یعنی در واقع می‌خواهد ما را به 200 سال قبل دعوت کند و ما را به تجربه‌های گذشته سوق دهد، گفت: رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد سال گذشته فرمودند اگر ما بایستیم 50 سال به گذشته بر می‌گردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد‌: باید در نوع نگاه و انتخاب خودمان دقت کنیم، نقش مردم در عبور از مشکلات همواره مورد تاکید رهبری بوده است، امام نیز همواره با حضور مردم گره‌ها را باز می‌کردند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: هرکس در انتخابات باید بگردد و حجت خودش رو پیدا کند.

زاکانی اظهار داشت: وقتی نامزدها را آنالیز می‌کنیم می‌بینم که نوع نگاهشان به دین، جامعه، مردم، رهبری و مسائل مختلف متفاوت است و گاهی نامزدهای اصولگرا حرف‌هایی می‌زنند که انسان تعجب می‌کند.

وی با اشاره بر لزوم همبستگی اصولگرایان در برابر تهدیدها، ادامه داد: در صورتی که تهدیدی برای کشور ایجاد شود معتقدم نامزدهای اصولگرا باید خودشان را فدای منافع کشور کنند و بروند سراغ یک نفر نامزد مطلوب مورد نظر خودشان و قبول کنند که رقیب اصلی گفتمان انقلاب دعوت کننده به سمت غرب است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه این بد است که من بگویم در انتخابات پیش رو به الف، ب، یا جیم رای بدهید، گفت: هر کس باید با توجه به اصول درست حجتش را پیدا کند و به حجتش رای بدهد و بنده اگر در مسیر درستی حرکت کرده باشم به حجتم رای بدهم در آخرت می‌توانم پاسخگو نیز باشم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ پس از دوران دفاع مقدس نگاه با توسعه غربی در کشورمان حاکم شد و ما تا به امروز داریم به انحرافی که آن روز در کشور پدید آمد می‌سوزیم که البته دقیقا مشخص نیست این انحراف در آن روز عمدی بود یا سهوی به وجود آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ وقتی دقت می‌کنید می‌بینید توجه آنها به رهبری از جایگاه مشروعیت بخشی و اطاعت‌پذیری نیست بلکه نگاهشان یک نگاه توصیه‌گر است که اگر دوست داشتند عمل می‌کنند و در صورتی که مورد پسندشان نبود عمل نمی‌کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به بودجه کشور در سال 71، افزود:‌ در سال 71 در بودجه کشور بخشی از اعتبارات را گذاشتند که چماق، چوب و سپر اغتشاش بخرند و گفتند ما باید با مردم مقابله کنیم و باید 100 هزار نفر کشته بدهیم تا اصلاح اقتصادی انجام دهیم و اگر مقام معظم رهبری جلوی این آدم‌ها را نمی‌گرفتند آدم‌های گرسنه را سرکوب می‌کردند تا بتوانند مسیر خودشان را ادامه دهند.

وی تصریح کرد:‌ ما شعار اقتصادی ندادیم بلکه شعار ما سیاسی بوده و ما موظف هستیم مطالبات سیاسی مردم را عملی کنیم.

زاکانی با بیان اینکه وقتی نامزدی به خودش اجازه می‌دهد که بگوید برای ما چرخیدن سانتریفیوژها مهم است اما نان مردم هم اهمیت دارد و این دو را در برابر یکدیگر قرار دهد مشخص است که این آدم دارد در خط آمریکا و متحدانش حرکت می‌کند، گفت: برخی از نامزدها از حیثیت ما دفاع می‌کنند و برخی دیگر به منظور انتقام‌گیری وارد کار زار شده‌اند ضمن اینکه همان‌هایی که در مجلس ششم 136 نفرشان نامه نوشتند به رهبری و گفتند شما بیایید جام زهر را بنوشید امروز آمده‌اند و مدعی شده‌اند.

زاکانی اظهار داشت: در آن زمانی که شعار قانون‌گرایی سر می‌دادند نتیجه‌اش را در فتنه 88 دیدیم و بعد از انتخابات مسیری را رفتند که به بدترین وجهی قانون را زیر پا گذاشتند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید بتوانیم خط قرمزهایمان را بشناسیم، افزود:‌ برخی می‌خواهند یک انقلاب تسلیم شده از ما بسازند و ما مسئولیت داریم و همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند اگر انقلاب ما شکست بخورد اسلام سیلی خواهد خورد و تا سال‌ها نخواهد توانست سربلند کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات باید ناظر به حوزه کیفی و کمی باشیم تا بتوانیم به درستی انتخاب کنیم، افزود: در کتابی که در مجلس هفتم بین نمایندگان مجلس پخش شد دقیقا باقی ماندن برخی از آقایان در مدار الگوهای غربی شده بود.

زاکانی با بیان اینکه ما اصولگراها یک طیف هستیم یادآور شد که هر طیفی از اصولگراها یک یا چند کلید برای باز کردن قفل مشکلات در دست دارد و با ارائه راه حل‌های متفاوت حل مشکلات کشور را دنبال می‌کند.

وی با اشاره بر لزوم همبستگی اصولگرایان در برابر تهدیدها، خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که تهدیدی برای کشور ایجاد شود معتقدم نامزدهای اصولگرا باید خودشان را فدای منافع کشور کنند و بروند سراغ یک نفر نامزد مطلوب مورد نظر خودشان و قبول کنند که رقیب اصلی گفتمان انقلاب اسلامی دعوت‌کننده به سمت غرب است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در صورتی که تهدیدی برای کشور ایجاد شود؛ نامزدهای اصولگرا باید خود را فدای منافع کشور کنند و بروند سراغ یک نفر نامزد مطلوب مورد نظرخودشان و قبول کنند رقیب اصلی گفتمان انقلاب دعوت‌کننده به سمت غرب است.

انتهای پیام/70005/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول