اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش میدانی فارس

قزوینی‌ها از رئیس جمهور آینده چه انتظاری دارند

مردم استان قزوین نظرات مختلفی را در خصوص معیارهای رئیس جمهور آینده در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... دارند.

قزوینی‌ها از رئیس جمهور آینده چه انتظاری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در فاصله هشت روز مانده تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شاید تاکنون برخی مردم به جمع‌بندی برای انتخاب فرد مورد نظر نرسیده باشند و شاید برخی هم کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده و حتی تبلیغ وی را نیز انجام دهند.

اما مسئله مهم‌تر از انتخابات و نظرسنجی‌هایی که این روزها در فضای مجازی نیز به وفور یافت می‌شود جریان‌سازی برای تحقق حماسه سیاسی است.

قطعا حرکت به سوی حماسه‌آفرینی نیازمند مؤلفه‌هایی است که از افکار مردم جامعه نشأت می‌گیرد و قطعا این افکار که بر روی برگه‌های رأی تجلی می‌یابد می‌تواند سرنوشت تحقق حماسه اقتصادی را نیز به خوبی یا بدی رقم بزند.

استان قزوین نیز در این روزها فضایی انتخاباتی به خود گرفته و با بازگشایی ستادهای انتخاباتی کاندیداها یکی پس از دیگری و همچنین رفت ‌و‌ آمدهای سیاسی و انتخاباتی به این استان می‌توان شور انتخاباتی را در آن لمس کرد.

حسین محمودی از دانشجویان رشته عمران دانشگاه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص معیارهایی که برای انتخاب رئیس جمهور در نظر دارد، می‌گوید: متأسفانه برگزاری زودهنگام امتحانات و نبود فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها که یک تصمیم کشوری است، بسیاری از دانشجویان را در این زمینه سردرگم کرده است.

وی ادامه می‌دهد: البته نباید فراموش کرد که دور شدن از فضای احساسی و تمایل به سمت عقلانیت در سایه آرامش نیز به نوع خود می‌تواند کاندیداهای بدون برنامه و جو ساز را رسوا کند.

این دانشجو تأکید می‌کند: متأسفانه هنوز در خصوص کاندیدای اصلح به جمع‌بندی نرسیده‌ام.

فاطمه سروری دیگر دانشجوی قزوینی است که در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص انتخابات آتی و معیارهایش در این عرصه تصریح می‌کند: هنوز ترسیم دقیقی از کاندیداها و برنامه‌های مختلف آنها در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... صورت نگرفته است.

وی می‌افزاید: امید زیادی به مناظره‌ها برای راهنمایی در انتخاب اصلح داشتم ولی این مناظره‌ها نیز تاکنون نتوانسته از برنامه‌های کاندیداها و نوع تفکر آنها مطلب مهمی ارائه دهد.

این دانشجو ادامه می‌دهد: تنها گذشته کاندیداها امروز برای مردم روشن است که این مسئله نیز نمی‌تواند کمک شایانی به انتخاب مطلوب کند، چراکه افراد و به خصوص سیاسی‌ها هر روز در حال تغییر و تحول هستند.

سروری عنوان می‌کند: در نهایت رأی من به عنوان یک دانشجو به فردی است که علم لازم برای اداره کشور در عرصه‌های مختلف به خصوص اقتصادی و سیاسی را داشته و بتواند کارآفرین باشد.

حسین رجبی که مغازه پارچه فروشی در بازار قزوین دارد نیز به خبرنگار فارس می‌گوید: همه منتظر هستند تا انتخابات برگزار و با مشخص شدن رئیس جمهور آینده وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد.

وی تأکید می‌کند: وضعیت اقتصادی کشور به هیچ وجه خوب نیست و فردی باید رئیس جمهور شود که معیشت مردم را در اولویت قرار دهد.

این شهروند قزوینی خاطرنشان می‌کند: بیش از یک سال است که فروشمان از نصف هم کم‌تر شده و این شرایط بر روی روح و روان مردم نیز تأثیر گذاشته است که باید رئیس جمهور آینده فکری اساسی برای مشکلات اقتصادی بکند و تنها شعار بهبود وضعیت اقتصادی را ندهد.

علیرضا اسدی از معلمان شهر قزوین است که به فارس می‌گوید: رأی من به شخصی است که بتواند با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها، از ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کند.

وی ادامه می‌دهد: ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان نشانه‌ این مسئله است که کاندیدای مقاوم و دلسوزی خواهد بود زیرا قدر و منزلت خون شهدا برای سازشکاران با آمریکا و غرب ناچیز است و نباید انقلاب را به این گونه افراد بسپاریم.

سهراب چگینی هم یکی از راننده‌هایی است که در شهر قزوین مشغول مسافر کشی بود، با وی هم به گفت‌و‌گو نشستیم، چگینی هم تأکید می‌کند: مردم از جنگ و دعوای مسئولان با هم خسته‌اند و از مشاهده این صحنه‌ها تنها تأسف می‌خورند.

وی ادامه می‌دهد: فردی شایستگی ریاست جمهوری را دارد که متین، آرام، با اخلاق، با حیا و با ادب بوده و به دنبال حاشیه‌سازی و جنگ قدرت نباشد.

این شهروند قزوینی تصریح می‌کند: البته جنگ و دعوا و فریاد زدن برای احقاق حقوق مردم خوب است ولی امروز باید همه فریاد و عصبانیت خود را برای دشمنان ذخیره کنیم نه اینکه این ظرفیت‌ها را صرف مسائل بی‌فایده در کشور کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز به فارس می‌گوید: نامزدها باید معنای شفاف و روشن تعامل را به مردم بگویند.

فرزاد جهان‌بین تأکید می‌کند: ما رئیس‌ جمهوری نمی‌خواهیم که ما را به عقب بازگرداند و یا در جا بزند بلکه فردی را می‌خواهیم که ضمن دوری از فساد، اهل مقاومت، تدبیر و جدیت باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح می‌کند: آزاد‌سازی ظرفیت‌ها و نترسیدن از تهدید‌ها باید از ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده باشد؛ چراکه کشور رئیس‌ جمهوری می‌خواهد که به کار متمرکز باشد و به مسائل حاشیه‌ای دامن نزند.

جهان‌بین می‌افزاید: چنین شخصی باید اهل اصلی و فرعی کردن امور باشد.

وی عنوان می‌کند: رئیس جمهور آینده ایران نباید از مسندی که در آن فعالیت داشته است، برای خود به دنبال کسب اعتبار باشد و با اعتقاد کامل به ظرفیت دین مبین اسلام، در اداره جامعه قاطعانه و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها وارد میدان شود.

در همه مصاحبه‌ها محورهای مردمی پیرامون صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص کاندیدای اصلح قرار داشت.

حرکت با عقل و درایت، با پشتکار و ثبات قدم داشتن، استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی، مدیریت اوضاع کشور، رسیدگی به مسئله اقتصاد، پرهیز از حاشیه‌ساز، جلوگیری از ویژه‌خواری و باند بازی و در اولویت قرار دادن منافع مردم کشورش به بیگانگان از جمله خواسته‌های مردم قزوین از رئیس جمهور آینده است که در حقیقت آئینه سخنان مردم است که همین چهاردهم خرداد ماه 92 بر دل مردمان ایران زمین تابیده شد.

هنوز بیش از یک هفته تا انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد ماه باقی مانده است و مردم ایران نیز نشان‌ داده‌اند انتخاب خود را به روزها و حتی دقایق آخر موکول می‌کنند و به اذعان برخی اساتید دانشگاهی، مردم ایران غیر قابل پیش‌بینی هستند.

باید منتظر ماند و دید تا پایان تبلیغات رسمی نامزدهای انتخاباتی چه تغییراتی در نظرات مردم در خصوص معیارهای تصمیم‌گیری در این عرصه ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نیز در این خصوص با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست‌ جمهوری کشورمان در 24 خرداد‌ ماه تأکید می‌کند: باید برای انتخاب رئیس‌ جمهور آینده به دنبال فردی باشیم که اصلح بوده و شایستگی پرچمداری جمهوری اسلامی را داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: حمایت از مستضعفان مسئله مهمی است که رئیس‌ جمهور آینده نباید از این مهم بی‌بهره باشد.

انتخابات ریاست جمهوری در استان قزوین با یک‌هزار و 163 شعبه برگزار می‌شود که از این تعداد، 625 شعبه به مناطق شهری و 538 شعبه به مناطق روستایی اختصاص می‌یابد.

همچنین در خصوص صندوق‌های ثابت و سیار نیز از یک‌هزار و 163 صندوق رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در استان قزوین، تعداد 999 شعبه ثابت و 164 شعبه سیار است.

گفتنی است خبرگزاری فارس استان قزوین اقدام به انجام یک نظرسنجی میدانی کرده است که این نظرسنجی تا 24 خرداد ماه روزانه بروز می‌شود و در اخبار آتی انتخاباتی نتایج این نظرسنجی میدانی نیز منعکس می‌شود.

انتهای پیام/2667/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول