اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

بیمه گل‌محمدی در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال توسعه بیمه گل محمدی برای نخستین بار در کشور از این استان آغاز شد.

بیمه گل‌محمدی در فارس

مهرزاد خرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این موضوع در راستای افزایش اطمینان خاطر کشاورزان شاغل در این زمینه انجام شد.

وی اضافه کرد: بیمه گلستان‌های گل‌محمدی شامل تأمین و جبران خسارت‌های وارده به گلستان‌های گل محمدی در مقطع زمانی معین بر اساس قرارداد منعقد شده است که حوادثی مانند سرما، تگرگ، توفان، سیل، زلزله، صاعقه، خشکسالی را پوشش می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، امسال 651 هزار هکتار از محصولات زراعی و بیش از 79 هزار هکتار از محصولات باغی فارس زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: فارس با 6 هزار و 170 هکتار کشت گل محمدی، رتبه نخست کشور را در کاشت و برداشت گل محمدی دارد که از این میزان 5 هزار هکتار به صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت می‌شود .

خرد افزود: تولید بالاترین میزان اسانس در کشور، کشت دیم و ارگانیک بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های گل محمدی داراب است و همین عامل موجب شده تا بیش از 90 درصد گل محمدی این شهرستان به خارج از کشور و استان‌های دیگر صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: شهرستان داراب با 5 هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از 6 هزار تن گل محمدی بزرگترین باغ گل دیم و ارگانیک جهان را دارد که دو روستای لایزنگان و نوایگان از عمده تولیدکنندگان گل در  این شهرستان  هستند.

وی با بیان اینکه از 5 هزار هکتار باغ گل داراب 4 هزار و 700 هکتار به صورت دیم است، اذعان داشت: 90 درصد گل‌های تولیدی این شهرستان به کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال می‌شود.

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به توسعه‌دهندگان گل محمدی در شهرستان داراب با سود هفت درصد دیگر موردی بود که خرد در این گفت‌و‌گو به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول