اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن خبر داد

صادرات 94 هزار دلاری گل و گیاه از تنکابن

رئیس جهادکشاورزی تنکابن گفت: از ابتدای سال تاکنون 94 هزار دلار صادرات گل و گیاه گلدانی از شهرستان صادر شده است.

صادرات 94 هزار دلاری گل و گیاه از تنکابن

نریمان اوجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 94 هزار دلار از محل صادرات گل و گیاه گلدانی اعم از فضای سبز بیرونی، درختچه‌ای و گل و گیاه آپارتمانی عاید فعالان عرصه تولید و پرورش گل و گیاه در تنکابن شد.

وی با اشاره به ارزآوری 94 هزار دلاری تولید گل و گیاه و صدور آنها به کشورهای آسیای میانه و عراق گفت: از ابتدای سال تاکنون 5 هزار و 263 گلدان گل و گیاه شامل گل‌های زینتی، آپارتمانی، درختچه‌ها و کاج‌ها و نخل‌های تزئینی از تنکابن به دو کشور تاجیکستان در آسیای میانه و عراق به ارزش 94 هزار دلار صادر شده است.

 رئیس جهاد کشاورزی تنکابن مهم‌ترین گونه‌های صادراتی امسال این شهرستان را کاملیا، سیکاس، فونیکس، یاس هلندی، ارکیده، بنجامین، جاپونیکا، الودی، ماگنولیا، کنف، بید مجنون، سرو خمره‌ای و پالم عنوان کرد.

وی افزود: عرصه تولید گل و گیاه به دلیل شرایط مناسب جوی منطقه فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال نیروی کار است.

این مسئول یادآور شد: مهم‌ترین بحث ما در مورد قیمت بالا زمین در منطقه و در کنار آن کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه پایانه‌های مناسب حمل و نقل، راه‌های دسترسی ارتباطی و میادین و پایانه‌های فروش و عرضه گل و گیاه است.

وی یادآور شد: در صورت تحقق این اهداف و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در این عرصه فعالیت کشاورزی و اقتصادی می‌توانیم امیدوار به رویکرد بیشتر متخصصان امر که از افراد بومی منطقه در آن کم نیستند و بیشتر آنها جوان نیز هستند، شاهد افزایش اشتغال، درآمد، رشد و شکوفایی غرب مازندران در کنار اکوتوریسم باشیم.

انتهای پیام/86020/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول