اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه هشت شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اعلام کرد

780 هزار تن ظرفیت سیلوهای آذربایجان غربی

مدیرعامل منطقه هشت شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: با توجه به ظرفیت 780 هزار تنی سیلوهای آذربایجان غربی هیچ مشکلی از بابت ذخیره‌سازی گندم در استان نخواهیم داشت.

780 هزار تن ظرفیت سیلوهای آذربایجان غربی

هوشمند جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با وجود پیش‌بینی برداشت خوب گندم در آذربایجان غربی و با توجه به ظرفیت 780 هزار تنی سیلوهای استان هیچ مشکلی از بابت ذخیره‌سازی گندم نخواهیم داشت.

وی با اشاره به بارش‌های خوب سال زراعی جاری، اعلام کرد: به لطف الهی امسال برداشت خوبی نسبت به سال گذشته از بابت گندم در استان شاهد خواهیم بود.

جوادی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های جهاد کشاورزی، امسال برداشت بیش از 600 هزار تن گندم پیش‌بینی شده که امیدواریم این امر محقق یابد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از بابت ذخیره‌سازی گندم در استان نداریم، اعلام کرد: امسال در تمام شهرستان های استان مرکز خرید، به صورت کارخانجات آرد، سیلو و یا اداره مباشر خواهیم داشت.

جوادی در ارتباط با اداره مباشر، افزود: عموما در مناطق روستایی که مراکز خرید ملکی و یا کارخانه وجود نداشته باشد، سازمان تعاون روستایی در ارتباط با مسایل مربوط به خرید گندم، به عنوان مباشر وارد عمل می‌شود تا روستاییان این مناطق نیز دغدغه‌ای در ارتباط با فروش گندم و مشکلات مربوط به آن نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام سیلوها و کارخانجات استان با ظرفیت تمام آماده فصل خرید گندم هستند، تصریح کرد: ظرفیت سیلوهای اختصاصی استان 350 هزار تن است که در شهرستان‌های شاهین‌دژ، بوکان، میاندوآب، مهاباد، نقده، اشنویه، پیرانشهر و شوط قرار دارند.

جوادی اضافه کرد: ظرفیت سیلوهای دولتی استان نیز در مجموع 80 هزار تن است که علاوه بر سیلوی مرکز استان، با ظرفیت 65 هزار تن، در شهرستان‌های خوی و مهاباد نیز سیلوی دولتی وجود دارد‌.

وی به سیلوهای در جوار کارخانجات آرد نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت سیلوهای کارخانجات آرد استان 350 هزار تن است.

وی به سیلوی 70 هزار تنی شهرستان بوکان نیز اشاره کرد و گفت: در سال 91 ردیف بودجه سیلوی 70 هزار تنی بوکان حذف شد که به محض اختصاص بودجه به آن، عملیات اجرایی آن دنبال خواهد شد.

جوادی خاطرنشان کرد: این سیلو تاکنون از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است که امیدواریم پس از اختصاص بودجه به آن، در کمتر از یک سال به بهره‌برداری کامل برسد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول