اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

قیام‌ 15 خرداد افسانه جدایی دین از سیاست را فرو پاشید

فرماندار قروه گفت: قیام‌ 15 ‌خرداد به ‌عنوان‌ منشأ، مبدأ و نقطه‌ آغازین‌ انقلاب‌ اسلامی‌، طرح جدایی دین از سیاست را فرو پاشید.

قیام‌ 15 خرداد افسانه جدایی دین از سیاست را فرو پاشید

محمدرسول شیخی‌زاده امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: به‌ اعتقاد امام راحل، نخستین‌ جرقه‌های‌ انقلاب ‌اسلامی‌ در قیام‌ 15 خردادماه زده‌ شد و زمینه‌های‌ سیاسی، اجتماعی‌ و مبانی‌ فکری‌ و فرهنگی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در این‌ برهه‌ فراهم‌ شد.

وی با اشاره به نقش‌ اساسی‌ امام‌ خمینی (ره)‌ به‌عنوان‌ رهبر آینده‌ جریان‌ نواندیش‌ حکومتی بر مبنای دین، افزود: هویت‌ مذهبی‌ و اسلامی‌ قیام 15 خرداد، ماهیت پلید پهلوی را که رژیم ستمشاهی خود را پیروز آن می‌دانست، آشکار ساخت.

شیخی‌زاده با بیان اینکه سنگ‌ بنای‌ نهضتی‌ که‌ پس‌ از 15 سال‌ به‌ انقلاب ‌اسلامی‌ 1357 انجامید، در قیام 15 خرداد پی‌‌افکنده‌ شد، اذعان داشت: جریان‌ سیاسی‌ - مذهبی‌ نواندیش‌ را می‌توان‌ تنها جریان‌ سیاسی‌ حاضر در قیام‌ 15 خرداد تلقی‌ کرد که‌ مورد پشتیبانی‌ عمومی‌ مردم‌ قرار گرفت که زمینه‌های‌ لازم‌ برای‌ انقلاب‌اسلامی‌ را فراهم‌ ساخت‌ و نیروهای‌ این‌ انقلاب‌ را در دامن‌ خود پرورش‌ داد.

به گفته فرماندار قروه، قیام 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران است که رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و یاری روحانیان انقلابی در تداوم آن، طی یک دوره 15 ساله، نقش اساسی داشته است.

وی با اشاره به جایگاه قیام 15 خرداد در نزد ملت ایران که از سوی امام راحل برای همیشه عزای عمومی اعلام شد، اظهار داشت: 15 خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان و روزی بود که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستم‌شاهی را به لرزه انداخت.

وی، زمان‌شناسی، هوشیاری و دشمن‌شناسی و تشخیص درست نقشه‌های شوم استکبار جهانی توسط حضرت امام خمینی(ره) را موجب در هم فرو ریختن رویاهای رژیم پهلوی عنوان کرد و افزود: این قیام موجب شد تا جزیره ثبات امریکا به چالش جدی هماوردی با حوزه فیضیه قم و روحانیت معظم بدل شود.

شیخی‌زاده با تأکید بر اینکه این روز نباید از حافظه‌ها فراموش شود، تصریح کرد: یادآوری این روزهای پرافتخار موجب می‌شود تا این ملت همچنان به هویت ملی خویش در عرصه جهانی افتخار کند و با اراده خود جهانی را به تحسین وا دارد.

فرماندار قروه با بیان اینکه قیام 15 خرداد به افسانه جدایی دین از سیاست که بیش از نیم قرن، از سوی استعمارگران رژیم های دست‌نشانده آنان تبلیغ و ترویج شده بود، پایان داد، ابراز داشت: این حرکت توفنده ملت ایران جداناپذیری اسلام از سیاست را برای همگان آشکار کرد و اسلام ناب محمدی (ص) را از اسلام آمریکایی باز شناسانید.

وی در پایان تصریح کرد: پس از این قیام فعالیت‌های سیاسی بر پایه اسلام، به عنوان بزرگترین جریان سیاسی در ایران اوج گرفت و پیشرفت کرد و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول