اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلالی در گفت‌وگو با فارس:

حضور 8 کاندیدا در یک مناظره زیاد است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: کنار هم قرار گرفتن هشت کاندیدا در یک مناظره تعداد زیادی است چرا که آنها نمی‌توانند به طور کامل پاسخگوی پرسش‌ها باشند.

حضور 8 کاندیدا در یک مناظره زیاد است

کاظم جلالی در حاشیه برگزاری نخستین همایش تخصصی مشاوران نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در دانشگاه آزاد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: باید در تراز مردم و جمهوری اسلامی از کاندیداها سؤال پرسیده شود.

وی با تأکید بر اینکه صدا و سیما با ظرفیت کارشناسی خوبی که دارد باید مناظرات قوی‌تر و بهتری را برگزار کند بیان داشت: مناظره روز جمعه گذشته چیزی شبیه مسابقه «نام‌ها و نشانه‌ها»، «از کی بپرسم» و یا حداکثر «مسابقه هفته» مرحوم منوچهر نوذری بود.

به گفته وی، با این سبک مناظره کم کم این شائبه ایجاد می‌شود که دفعه بعد باید از کاندیداها شعر خواسته شود.

*زمان سه دقیقه پاسخگویی مساوی با کلی‌گویی و عدم شناخت مردم در انتخاب است

رئیس فراکسیون رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در مناظره باید به کاندیداها فرصت بدهیم که بتوانند مباحث خود را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه در چند دقیقه کوتاه فرصت اظهار نظر به کاندیداها تنها می‌توان کلیات را مطرح کرد متذکر شد:  کلی‌گویی هم برای مردم در انتخابشان نمی‌تواند مفید باشد لذا حتما باید فرصت مناسبی در اختیار کاندیدا قرار بگیرد.

*تعداد هشت کاندید در یک مناظره زیاد است

جلالی با اشاره به اینکه کنار هم قرار گرفتن هشت کاندیدا در یک مناظره تعداد زیادی است چراکه آنها نمی‌توانند به طور کامل پاسخگوی پرسش‌ها باشند افزود: اگر برای هر یک از این هشت نفر 10 دقیقه وقت هم در نظر گرفته شود زمان 80 دقیقه می‌شود یعنی اینکه هر کاندیدا باید 70 دقیقه سخنان دیگران را بشنود و فقط 10 دقیقه مجاز به طرح نظریات خود است.

وی تأکید کرد: حضور تعداد کمتر کاندیداها به طور مثال دو یا سه نفر از طریق قرعه‌کشی در یک مناظره می‌تواند به آنها فرصت دهد تا بتوانند مباحث خود را به طور کامل ارائه کنند.

*حضور کارشناسان برجسته در مناظره و خارج شدن بحث از سؤال‌محوری

به گفته وی، در یک مناظره کارشناسان برجسته باید حضور داشته باشند و سؤالات باید به طور کاملا کارشناسی پرسیده شده و مناظره از روند سؤال‌محوری خارج شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی سپس به تبیین مفهوم سؤال‌محوری پرداخت و گفت: سؤال‌محوری یعنی اینکه از قبل یک سری سؤالات طراحی و بعد مطرح شود و این به طور کلی نکته مثبتی محسوب نمی‌شود بلکه کاندیداها باید با بیان نقطه‌نظرات، مباحث خود را به صورت زنده ارائه کنند.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای شرکت در نخستین همایش تخصصی اعضای 13 کارگروه مشاوران نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به کاشان سفر کرده بود.

انتهای پیام/2406/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول