اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

عزت امروز مرهون برکت انقلاب و امام (ره) است

استاندار البرز گفت: عزت و سربلندی امروز ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی و به برکت وجود امام خمینی (ره) است.

عزت امروز مرهون برکت انقلاب و امام (ره) است

اصغر عربیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ به مردمانی مومن، یکتاپرست، مقاوم و ایثارگر مشهور بوده و تاثیر بسیار زیادی در تاریخ جهان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی دو قرن اخیر به دلیل روی کار آمدن حکومت‌های دست‌نشانده و استبدادی در کشورمان روند توسعه و تعالی ایران کند شد، اما در همین دوران ما شاهد مبارزات مردمی علیه استبداد حاکم و کشورهای استکباری بودیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز با اشاره به قیام ملت ایران در 15 خرداد 42 گفت: زمانی که امام خمینی (ره) به عنوان مرجع عالیقدر جهان اسلام  پرچم مبارزه بر علیه حکومت دست‌نشانده وقت و ظلم حاکم بر کشور بلند کردند، ملت ایران به گرد امام حلقه زده و همین تصمیم سرنوشت‌ساز به ایرانیان عزت داد.

* انقلابی که امام خمینی (ره) آن را رهبری می‌کرد، امروز الگویی برای جهان شده است

عربیان با اشاره به شرایط جهان و ایران در دهه چهل گفت: در آن دوره کسی تصور نمی‌کرد که مردم ایران با دست‌های خالی  موفق به شکست یکی از متحدان اصلی غرب در منطقه شوند، اما این مردم با اعتقاد به راه خود و هدایت‌های امام خمینی (ره) موفق به سرنگونی دو هزار و 500 سال حاکمیت شاهنشاهی در کشور شدند.

وی تاکید کرد: قیامی که مردم ما در 15 خرداد و به رهبری امام خمینی (ره) آغاز کرده و انقلابی که امام رهبری آن را بر عهده داشت، امروز تبدیل به الگویی برای ملت‌های مستقل و آزادی‌خواه به ویژه جهان اسلام شده است.

استاندار البرز افزود: از سوی دیگر خداوند به واسطه انقلاب اسلامی و برکت حضور امام خمینی (ره) به ملت ایران که پیش از انقلاب در یک کشور گوش به فرمان آمریکا زندگی می‌کردند، عزت داد.

عربیان گفت: انقلاب اسلامی و بهره‌بردن از برکت حضور امام به این مردم عزت داد و سربلندی امروز ما مرهون همین امر است.

* شهدا وظیفه نسل امروز را تبیین کرده‌اند

وی در پاسخ به این پرسش که وظیفه نسل امروز در قبال انقلاب چیست؟ گفت: پاسخ این پرسش را شهدای بزرگوار انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با بصیرت و روشن‌بینی خود داده و این پاسخ در وصایای شهدا به روشنی تشریح شده است.

استاندار البرز افزود: شهدا از ما خواستند که پیرو ولایت بوده و همواره اتحاد خود را حفظ کنیم، امام خمینی (ره) نیز بارها فرمودند حامی ولایت باشید تا آسیبی به انقلاب وارد نشود.

عربیان در پایان تاکید کرد: بنابراین در این شرایط حساس که کشورهای غربی و بدخواهان داخلی به دنبال آسیب رساندن به انقلاب اسلامی هستند، ما باید با حفظ وحدت و افزایش بصیرت خود در مسیر ولایت حرکت کرده و از تمام توان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و دفاع از آرمان‌های انقلاب استفاده کنیم.

انتهای پیام/2302/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول