اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

تاثیر قیام 15 خرداد تبیین شود

امام جمعه نکا گفت: قیام 15 خرداد تاثیر بسیار زیادی در شکل‌گیری جریانات انقلاب و حتی پیروزی انقلاب اسلامی داشت اما به رغم این اهمیت بسیار، مورد غفلت قرار گرفته است که باید بدرستی برای جامعه تبیین شود.

تاثیر قیام 15 خرداد تبیین شود

حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی لایینی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا افزود: قیام مردم در سال 42 یک حرکت اصیل اسلامی و مردمی بوده است که  آرمان‌ها و ارزش‌های این قیام حماسی نیازمند تبیین درست در جامعه است.

وی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در مورد این واقعه عظیم، برای جامعه امروز ما با توجه به هجمه‌های مختلف دشمنان امری ضروری و مهم است.

محمدی لایینی یادآور شد: قیام تاریخی 15 خرداد سبب بیداری آحاد مردم جامعه شد و زمینه ایجاد انقلاب را فراهم کرد و در واقع قیام 15 خرداد سبب احیای حرکت‌های انقلابی و اسلامی شد.

امام جمعه نکا ادامه داد: این قیام تاثیر بسیار زیادی در شکل‌گیری جریانات انقلاب و حتی پیروزی انقلاب اسلامی داشت اما به رغم این اهمیت بسیار، مورد غفلت قرار گرفته است که باید بدرستی برای جامعه تبیین شود.

محمدی لایینی گفت: امام خمینی(ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف، بستر پیشرفت و توسعه را برای همگان فراهم کرد و همه باید قدردان این شخصیت بزرگ بوده و در حفظ ارزش های انقلاب و آرمان‌های امام راحل تلاش کنند.

وی افزود: امام خمینی(ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ظلم و ستم را ریشه‌کن کرد و امروز این بیداری اسلامی در جهان نشأت گرفته از فکر و ایده امام راحل و پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران است که بر همه ملت واجب است راه این بزرگوار را به درستی ادامه دهند.

امام جمعه نکا بیان داشت: امام خمینی مظهر عزت و عظمت انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و استقبال بی‌نظیر ملت غیور ایران از مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیانگر اوج عشق و علاقه و وابستگی ملت ایران به آن حضرت است.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) معجزه الهی بود که خداوند برای احیای و نجات دین اسلام به ما ارزانی داشت و اکنون باید اندیشه‌های ایشان در جامعه به قوت خود پایدار و به نسل‌های فعلی و آینده منتقل شود.

محمدی لایینی گفت: همه ما به امام راحل مدیون هستیم چرا که او به ما آموخت که چگونه شجاعانه در مقابل دشمن بایستیم.

انتهای پیام/86002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول