اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی:‌

حضور حداکثری در اتخاذ در مواضع کشور در حوزه سیاست خارجی موثر است

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی گفت: ‌‌حضور مردم در انتخابات در مواضع کشور در حوزه سیاست خارجی موثر است.

حضور حداکثری در اتخاذ در مواضع کشور در حوزه سیاست خارجی موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام روح‌الله شریعتی امروز در نشست علمی انتخابات از منظر دین با اشاره به اثرات حضور مردم در انتخابات اظهار کرد:‌ حضور مردم در انتخابات در سیاست خارجی و مواضع کشور موثر است و این حضور در ارتقای رضایت مندی مرم تأثیر می‌گذارد و پذیرش مردم بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه تصمیم‌گیری ضروری است بیان کرد: این حضور مردم تأثیراتی هم دارد از جمله وقتی که بدانند حکومت برای آنها است،‌ رضایت آنها بالا می‌رود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی مشارکت مردم در حکومت را از سیره معصومین دانست و افزود: آیات و روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد و در زمان پیامبر(ص) مردم در تصمیم‌گیری حضور داشتند.

وی اضافه کرد:‌ در زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) مردم در تصمیم‌گیری‌ها نقش آفرین بودند و پیغمبر در جنگ‌ها ابتدا نظرات مردم را می‌شنید و تصمیم‌گیری می‌کرد.

شریعتی با اشاره به شیوه تعامل امیرالمؤمنین در زمان پذیرش خلافت اظهار داشت:‌ پیغمبر و امیرالمؤمنین(ع) بر بیعت با مردم تاکید زیادی داشتند،‌ حتی زنان نیز با امیرالمؤمنین بیعت کردند. امیرالمؤمنین بعد از مرگ عثمان به جمعیتی که از او درخواست می‌کردند به مسئولیت خلافت را بپذیرد،‌ می‌گوید که به مسجد آمده و با من بیعت کنند و مسلمین با رضایت خودشان با ایشان بیعت کردند.

انتهای پیام/2258/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول