اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مرکز اخلاق و تربیت:‌

باید در ارکان انتخابات روحیه دینی برقرار شود

عضو هیئت علمی مرکز اخلاق و تربیت گفت:‌ باید در سراسر ارکان انتخابات روحیه دینی برقرار باشد.

باید در ارکان انتخابات روحیه دینی برقرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمد تقی اسلامی امروز در نشست علمی انتخابات از منظر دین در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به بازتاب‌های انجام مسئولیت به صورت دقیق اظهار داشت:‌ اگر ما مسئولیت‌هایمان را دقیق انجام بدهیم بین نخبگان جامعه دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در عرصه انتخابات و در سراسر ارکان انتخابات روحیه دینی برقرار باشد، گفت: انسان موحد به خود بر‌می‌گردد و عیوب خودش را می‌بیند.

وی با اشاره به شعار زدگی در انتخابات اظهار داشت:‌ یک نکته دیگر در عرصه انتخابات شعار زدگی و تصورات قالبی است، شعار زدگی برخلاف قرآن است. در ذهن‌ها تصوراتی از قشر دانشگاه به وجود آمده است که قالب ذهن‌ها شده است که مثلا استاد روشنفکر دانشگاهی به درد دین نمی‌خورد اگر به این تصورات قالبی توجه کنیم،‌ مشکلات اخلاقی به وجود می‌آید.

عضو هیئت علمی مرکز اخلاق و تربیت با اشاره به شیوه بحث در اخلاق کاربردی اظهار داشت:‌ در اخلاق کاربردی با آسیب‌ها مواجه هستیم و ماموریت ما دیدن نیمه‌های خالی است. اینکه افراد و گروه‌ها در جامعه قبل از توجه به امتیازات دیگران امتیازات خود را ببینند،‌ روحیه اخلاقی نیست و از منظر دینی باید این روحیه را نقد کنیم.

وی اضافه کرد:‌ گروهی موسسه‌ای را تاسیس می‌کنند،‌ از آنها می‌پرسیم که چرا با وجود موسسات دیگر این موسسه را به موازات آنها تاسیس می‌کنید‌ پاسخ می‌دهند که ما ماموریتی داریم که آنها نمی‌توانند انجام بدهند. اگر این رفتارها به روحیه تبدیل شود، به وحدت جامعه ضربه می‌زند.

اسلامی با اشاره به نامزد شدن افراد در انتخابات گفت:‌ افراد مختلفی به صورت یکپارچه تصمیم گرفتند که نامزد بشوند،‌ آیا این یک روحیه دینی است؟ دین تعاریف مختلفی دارد،‌ اما منظور ما از دین ادیان ابراهیمی است.

عضو هیئت علمی مرکز اخلاق و تربیت آیات قرآن کریم را نقدهایی بر کتاب مقدس دانست و افزود:‌ از نظر قرآن کریم مطرح کردن خود بر دیگران از یک روحیه دینی بر نمی‌خیزد.

وی اضافه کرد:‌ در قرآن آمده است خداوند که حضرت موسی را به پیامبری برمی‌گزیند،‌ موسی به خداوند گفت که من گاهی اوقات لکنت زبان دارم،‌ برادرم‌هارون مسئولیت پیامبری را به عهده بگیرد. اگر هم حضرت یوسف مسئولیت‌طلب کرد چون میدان عمل صالح آمده بود.

انتهای پیام/2258/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول