اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

انتخابات امری تعصبی و تقلیدی نیست

امام جمعه کازرون گفت: انتخابات امری تعصبی و تقلیدی نیست بنابراین تشخیص اصلح باید به دور از تعصبات فامیلی، منطقه‌ای و سیاسی صورت گیرد.

انتخابات امری تعصبی و تقلیدی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند عصر امروز در همایش عوامل اجرایی و هیئت‌های نظارت انتخابات شهرستان کازرون که با حضور رئیس هیئت نظارت انتخابات استان فارس و مدیرکل سیاسی و انتخابات این استان در دانشگاه آزاد اسلامی کازرون برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروزه انتخابات در کشورمان برای دشمنان بسیار با اهمیت است بنابراین در این انتخابات باید با روحیه جهادی و بسیجی در راه تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری قدم برداشت. 

وی دعوت به حضور در انتخابات را بهترین مصداق اجرای امر به معروف عنوان کرد و افزود: بنا به فرموده امام (ره) مسامحه در انتخابات از گناهان نابخشودنی است.

امام جمعه کازرون خطاب به عاملان اجرایی و نظارت بر انتخابات گفت: رأی مردم، تقویت، امنیت و مصونیت‌بخشی به نظام و برطرف کننده تهدیدات دشمنان است بنابراین نباید در آن نظر مهندسی خود را دخالت داد.

خرسند افزود: در اوایل انقلاب شعار مردم فقط حکومت اسلامی بود اما امام (ره) فرمودند «جمهوری اسلامی» و آن نیز وابسته به رأی مردم باشد.

وی تصریح کرد: تمکین به قانون اساسی و احترام به رأی مردم به عنوان زیربنای اداره نظام جمهوری اسلامی بوده که آن برگرفته از هنر امام (ره) و امروزه تأکید مقام معظم رهبری است.

این مسئول با بیان اینکه اسلامیت نظام از مسیر انتخابات می‌گذرد ابراز داشت: یکی از اقدامات بسیار اساسی و تأثیرگذار امام راحل (ره) این بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ نظام و ماندگاری جمهوری اسلامی نظام را متکی به آرای مردم کرد.

امام جمعه کازرون انتخابات در جمهوری اسلامی را بهترین نمونه و جلوه یک نظام مردم‌سالاری مبتنی بر مبانی دینی عنوان و اذعان داشت: انتخابات در اروپا و کشورهایی که دم از دموکراسی و لیبرال‌دموکراسی می‌زنند به یک جریان سیاسی و یا بنگاه‌های اقتصادی که اکثریت صهیونیستی بوده وابستگی داشته و استقلال رأی در مردم وجود ندارد.

انتهای پیام/‌2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول