اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر امام جمعه همدان:

اعتقاد به ولایت ایران را عزتمند کرده است

مسئول دفتر امام جمعه همدان گفت: ایران اسلامی به خاطر وجود ولایت روز به روز عزتمندتر شده است.

اعتقاد به ولایت ایران را عزتمند کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، انگار همین دیروز بود که انقلاب اسلامی ایران در سال 57 به پیروزی رسید و خاطرات خوش و شادمانی بر ذهن همگان حاکم شد و ایران سراسر نور بود؛ هر جایی را که نظاره می‌کردی عکس امام و حرف امام بود.

در هر محفلی که می‌نشستی غیرممکن بود که از سخنان امام حرفی به میان نیاید، اما این شادمانی طولی نکشید انقلاب تازه نوپا شده بود و عراق با جنگی که بر ما تحمیل کرد، سختی و فشار را بر مردم ایران بیشتر کرد، اما در این میان پیر جماران بود که امیدواری را در وجود مردم ایران و این سرزمین دلیران زنده می‌کرد و همین خود انرژی مضاعفی بود تا که همه تا پای جان بایستند.

بالاخره، جنگ تمام شد، اما امام(ره) آرام بود و بی‌صدا و در درونش غوغایی بود که نشان نمی‌داد، خبر بیماری امام در همه جا پیچید همه بهت‌زده بودند که این پیر جماران که محکم و استوار بود چه شده که این چنین در بستر افتاده است.

و بعد، رسانه‌ها سیاه‌پوش شدند و همه چشم‌ها خیره به صدای مجری خبر که گفت، روح خدا به خدا پیوست «و ما امروز 24 سال است که همچنان در غم از دست دادن این بزرگ‌مرد هستیم.

امروز در همدان مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به همت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسجد امامزاده عبدالله برگزار شد.

از ساعت 10 صبح علاوه بر کارمندان دوایر هر رهگذاری که از مقابل مسجد عبور می‌کرد با شنیدن نام امام راحل مشتاقانه در مجلس عزای پیر و مراد خود شرکت می‌کرد.

مراسم با قرائت آیات نورانی قرآن کریم آغاز و مداحان اهل بیت در مدح و ثنای اهل بیت مدیحه‌سرایی کردند.

در ادامه مسئول دفتر امام جمعه همدان با بیان اینکه خدا برای خلقت انسان‌ها برهان و ادله دارد، اظهار داشت: برهان‌ها از پیامبران خدا شروع شده و شاید با یک شاخه گل که نماد رشد و تعالی است، برهان داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقوی افزود: ما برهان‌های زیادی داریم که جانبازان و ایثارگران، امام جماعت و شهدا برهان خدا برای دینداری ما در مسیر ولایت هستند.     

وی در ادامه با بیان اینکه دلیلی برای رد کردن برهان نداریم، بیان داشت: ایمان و دینداری مردم آخرالزمان ارزش بیشتری نسبت به مردم صدر اسلام دارد، چون آنها پیامبر را از نزدیک کردند، اما مردم آخرالزمان از روی نوشته‌ها ایمان آوردند و نوع ایمان‌آوری آنها با هم متفاوت است.

مسئول دفتر امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نترس بودن امام برهان است تصریح کرد: فردی که انقلاب کرده و انقلاب او به پیروزی رسیده هنگام بازگشت به ایران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در داخل هواپیما می‌گوید که هیچ حسی ندارد و این یک برهان است. 

وی ابراز داشت: از اول انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان انواع فتنه‌ها و فشارها را علیه نظام اسلامی اعمال کردند اما مردم ایران محکم‌تر شدند که این به خاطر وجود ولایت در کشور است.

نقوی با بیان اینکه شهدای 15 خرداد در فضای تاریک آن زمان با توجه به اینکه از نتیجه انقلاب چیزی نمی‌دانستند برای دفاع از ولایت قیام کردند اذعان داشت: ارزش قیام شهدای آن روز به خاطر تاریک بودن فضا نسبت به شهدای امروز که در فضایی روشن و آگاهانه شهید شدند بیشتر است.

وی افزود: ایران اسلامی به خاطر وجود ولایت در کشور روز به روز عزتمندتر می‌شود و برای عزت نظام اسلامی حضور در انتخابات از اوجب واجبات است.

بعد از گذشت 24 سال از ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم که ذره‌ای از ارادت و دوستداری مردم به ایشان کم نشده بلکه هر روز پررنگ‌تر شده است.

و امروز و هر روز، عاشقان امام راحل با تبعیت از رهبری راه آن معمار کبیر انقلاب اسلامی را با استقامت و استواری ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول