اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پلیس فتا استان ایلام:

اولیاء فرزندان خود را در فضای سایبر تنها نگذارند

سرپرست پلیس فتا استان ایلام در خصوص نحوه آموزش دادن به کودکان در فضای مجازی و محافظت از آنها هشدار داد.

اولیاء فرزندان خود را در فضای سایبر تنها نگذارند

علی کسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: دانستن اینکه بچه‌ها در فضای مجازی از کجا سر در می‌آورند کار بسیار دشواری است اما والدین باید به این نکته آگاه باشند که این مساله پر اهمیتی است هر چند کنترل این قضیه کار زمان‌بر است.

وی ادامه داد: بچه‌ها از سن 9 سالگی به بعد در دنیای مجازی کنجکاوی بیشتری داشته و با تهدید‌های بیشتری مواجه هستند و به طور حتم بچه‌ها به اندازه  پدر و مادرشان آگاهی ندارند و خیلی بیشتر از آنها در معرض خطر هستند.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای محافظت از بچه‌ها در محیط مجازی این است که راه‌های ارتباطی با آنها را باز نگه دارید و در مورد خطرات احتمالی با آنها صحبت کنید.

سرپرست پلیس فتا استان ایلام رعایت نکات زیر برای والدین جهت کنترل فرزندان خود در فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: اولیاء فرزندان خود را در فضای سایبر تنها نگذارند. 

وی ادامه داد: زمانی که فرزندان از سایتی بازدید می‌کنند که اطلاعات مالی نظیر شماره حساب بانکی، کارت اعتباری، آدرس منزل، اسم و فامیل، آدرس پست الکترونیکی و ... را می‌خواهد باید دقت کنند چون بعضی از سایت‌ها می‌خواهند از طریق فرزندان اطلاعات بانکی و مالی افراد و سایر اطلاعات را به دست آورده و آنها را وسیله‌ای برای دست یافتن به مقاصد شوم خود قرار دهند.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: زمانی که می‌خواهند تصاویر خود را در فضای مجازی ارسال کنند، ارسال تصاویر در فضای مجازی و به صورت آنلاین به ظاهر می‌تواند بی‌خطر باشد، اما اغلب یک کلید راهنمای مهم برای افراد شیاد است.

کسانی، تصریح کرد: نسبت به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی یا پیام الکترونیکی متعددی که دریافت می‌کنند هوشیارتر باشند، مزاحمت در فضای مجازی تنها یک شوخی بی‌ضرر نیست، به فرزندان خود بگویید در زمانی که تعداد این پیام‌ها زیاد شد حتماً شما را در جریان بگذارند.

وی ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی اگر از شخصی که نمی‌شناسند و از وی پیام دوستی دریافت می‌کنند باید با هوشیاری بیشتری عمل کرده زیرا در فضای مجازی دوست شدن با شخصی که در دنیای واقعی او را نمی‌شناسند مانند باز کردن درب، برای انواع تهدیدها از جمله هکرها است.

انتهای پیام/2246/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول