اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته صنایع دستی صورت می‌گیرد

برپایی غرفه صنایع دستی فارس در نمایشگاه بین‌المللی تهران

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس از برپایی غرفه‌های معرفی صنایع دستی این استان در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد.

برپایی غرفه صنایع دستی فارس در نمایشگاه بین‌المللی تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، همت محمدی با بیان اینکه این نمایشگاه از 16 تا 21 خرداد ماه جاری برپا می‌شود اظهار داشت: استان فارس جزو معدود استان‌هایی محسوب می‌شود که در این نمایشگاه شرکت داده شده است.

وی گفت: 35 نفر از هنرمندان صنایع دستی فارس در این نمایشگاه تولیدات هنری خود را در قالب 35 غرفه به صورت زنده و کارگاهی به نمایشگاه می‌گذارند و در سیاه‌چادرهای عشایری نیز فرهنگ و آیین‌های عشایر فارس و به ویژه تولیدات آن‌ها در بافته‌های داری معرفی می‌شود.

معاون صنایع دستی فارس افزود: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی و تأکید معاون صنایع دستی کشور در مورد ایجاد فرصت برای معرفی رشته‌های مختلف صنایع دستی بومی در این نمایشگاه تلاش شده است تا رشته‌های صنایع دستی بومی فارس در قالب کارگاه‌های زنده تولید به نحوی مطلوب معرفی شود.

وی همچنین از برگزاری نشست تخصصی حوزه صنایع دستی همزمان با این نمایشگاه خبر داد و افزود: در این نشست تخصصی که با حضور مقامات ارشد کشور در تهران برگزار می‌شود از هنرمندان شاخص صنایع دستی فارس در رشته‌های بومی از قبیل قلم‌زنی، خاتم، نگارگری مکتب شیراز، تولید لباس‌های بومی و همچنین از محمدرضا پایدار به عنوان تنها بازمانده هنر دولچه‌دوزی در فارس تجلیل می‌شود.

محمدی گفت: فارس بعد از تهران و البرز سومین استان است که فضای نمایشگاهی مناسبی را در اختیار گرفته به طوری که به هر هنرمند یک غرفه در این نمایشگاه اختصاص می‌یابد.

وی برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ارگ کریم‌خانی را از دیگر برنامه‌های این اداره کل همزمان با روز جهانی صنایع دستی اعلام کرد و گفت: آثار هنری و تولیدات 20 هنرمند صنایع دستی در رشته‌های مختلف از 21 - 16 خرداد در این فضا در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول