اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کل کشور:

کاندیداها به وعده‌های خود پایبند باشند

دادستان کل کشور گفت: کاندیداها باید به حرف خود پایبند باشند و فراجناحی عمل کرده و از تمام سلیقه‌ها و توان‌ها استفاده کنند.

کاندیداها به وعده‌های خود پایبند باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با تسلیت ایام ارتحال امام (ره) و گرامیداشت 15 خرداد اظهار کرد: مدیران باید قدر توفیق خدمت به ملت و کشور را بدانند.

وی به ظرفیت‌های بسیار خوب گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان از آب، جنگل، زمین و مهم‌تر از آن انسان‌های فرهیخته، اهل علم و فکر برخوردار است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه هر جا به حق نزدیک‌تر می‌شویم وسوسه شیطان بیشتر می‌شود، تصریح کرد: شیطان صفت‌ها تلاش می‌کنند تعارض خود را بیشتر کنند و مسئولان گیلان دست رد به سینه شیطان‌صفت‌ها می‌زنند.

دادستان کل کشور به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در 24 خرداد جاری اشاره کرد و گفت: دوست و دشمن در مقطع کنونی به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن از یک سال گذشته مبنی بر عدم برگزاری انتخابات در ایران، بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند انتخابات در شأن جمهوری اسلامی ایران برگزار نشود و برای این منظور می‌خواهد حرکت کشور متوقف شود و فضای سیاسی جامعه به‌هم ریزد.

محسنی اژه‌ای تلاش دشمن را کم کردن امید مردم به آینده عنوان کرد و یادآور شد: دشمن می‌خواهد به آموزه‌ها و آموخته‌های دینی مردم لطمه وارد کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن امید بسته بود در زمان انتخابات به بخش بسیاری از اهداف خود برسد، خاطرنشان کرد: دشمن با کمک ستون مخفی خود در داخل می‌خواست فضای ناامن سیاسی در کشور راه بیندازد.

وی به تحقق 90 درصدی اهداف مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: بیش از 90 درصد اهداف دشمن در انتخابات محقق نشده است.

محسنی اژه‌ای خواستار نهادینه شدن قانون‌مندی و حرکت در مدار قانون در کشور شد و اظهار کرد: قانون‌شکنان باید بدانند هزینه سنگینی برای این امر پرداخت می‌کنند.

*اخلاق در انتخابات رعایت شود

دادستان کل کشور بر رعایت اخلاق توسط کاندیداها و طرفداران آنها در انتخابات تاکید کرد و گفت: به طور طبیعی در زمان انتخابات تخریب‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و بداخلاقی‌ها صورت می‌گیرد و تمام افراد باید تلاش کنند تخریب‌ها کمتر باشد.

وی با بیان اینکه کاندیداها رعایت انصاف را داشته باشند، تصریح کرد: دولت‌ها نقاط قوت و ضعفی دارند و تنها نباید به نقطه ضعف دولت‌ها اشاره کرد زیرا دشمن از آن سوء استفاده می‌کند.

محسنی اژه‌ای به آمادگی کامل دستگاه‌های مختلف برای برگزاری انتخابات خوب و در تراز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: آمادگی دستگاه‌ها به معنای آن نیست که از توطئه‌های دشمن غافل شویم.

دادستان کل کشور با اشاره به وجود مدیران فرهیخته و متعهد در جامعه، بیان کرد: استعدادهای پراکنده و سرمایه بزرگ انسانی را باید متراکم کنیم تا در مقابل نقشه‌های دشمن مشکلی نداشته باشیم.

وی وضعیت جغرافیایی ایران را در موقعیت ممتاز عنوان کرد و افزود: کشور از نیروهای مستعد و کارآزموده برخوردار است.

*کاندیداها به وعده‌های خود پایبند باشند

محسنی اژه‌ای اظهار امیدواری کرد که نمایندگان به وعده‌های خود پایبند باشند و گفت: کاندیداها فراجناحی عمل کرده و از تمام ظرفیت‌ها، سلیقه‌ها و توان‌ها استفاده کنند.

دادستان کل کشور در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قوه قضائیه سالم باشد در اقتدار و پیشرفت کشور بسیار اثرگذار است.

وی با تاکید براینکه نباید اجازه داد افراد قوی استقلال قوه قضائیه را زیر سئوال ببرند، اظهار کرد: مشکل بودجه و نیرو در تمام دستگاه‌ها وجود دارد اما از امکانات موجود باید بیشترین بهره را برد.

محسنی اژه‌ای به افزایش نظارت‌ها در قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: اگر مظلومان به حق خود نرسند، کاری نکرده‌ایم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برای حفظ اقتدار نباید دنبال ضعیف‌ها باشیم، تصریح کرد: اگر در مقابل قوی‌ها ایستادگی نکنیم اقتدار قوه قضائیه زیر سئوال می‌رود.

وی ملاک تمام افراد را قانون خواند و بیان کرد: باید تلاش شود برای فهم قانون مشورت با افراد مختلف انجام شود.

محسنی اژه‌ای همچنین با اشاره به پرونده فساد بانکی سه هزار میلیارد تومانی، خاطرنشان کرد: هنر مسئولان باید فعال نگه‌داشتن شرکت‌ها و مجموعه‌های پرونده مذکور باشد و خدشه‌ای به روند تولید وارد نشود.

دادستان کل کشور در پایان گفت: اگر قوه قضائیه در زمینه مذکور عملکرد خوبی داشته باشد، روسفید است.

انتهای پیام/84001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول