اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هلال احمر خبر داد

فعالیت درمانی هلال احمر در 20 کشور / وجود 30 مرکز درمانی در خارج کشور

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از فعالیت بهداشتی و درمانی هلال احمر در ۲۰ کشور در قالب ۳۰ مرکز پلی کلینیک تخصصی و بیمارستان خبر داد.

فعالیت درمانی هلال احمر در 20 کشور / وجود 30 مرکز درمانی در خارج کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، افشین علیخانی ظهر امروز در حاشیه افتتاح داروخانه هلال احمر بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه اندازی داروخانه هلال احمر در استان بوشهر شاهد خدمات گسترده‌تر این جمعیت در راستای کمک رسانی به مردم محروم استان خواهیم بود.

علیخانی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی براساس مفاد اساسنامه در داخل و خارج از کشور خدمات خود را ارائه می‌کند.

وی یادآور شد: هم اکنون هر فردی که بخواهد از کشور خارج شود، به خصوص حجاج ایرانی باید توسط مراکز واکسیناسیون این جمعیت واکسینه شوند.

علیخانی اضافه کرد: همچنین در بخش درمان نیز جمعیت هلال احمر انواع کلینیک‌ها را در سطح کشور در قالب درمانگاه‌های عمومی، تخصصی و فوق تخصصی دارد و در بخش توانبخشی نیز در بخش‌های فیزیوتراپی و ساخت بخش‌ها و اندام‌های مصنوعی که منسجم‌ترین و گسترده‌ترین خدمات توانبخشی است را در راستای کمک به افراد کم برخوردار انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در راستای کمک به افراد کم برخوردار خدمات خود را ارائه می‌کند و هر آنچه را که از این خدمات بدست می آورد صرف خود این افراد می‌شود.

علیخانی گفت: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر جزو فدراسیون جهانی است و یک سری تعهداتی را دارد در بخش درمان نیز 30 مرکز پلی کلینیک تخصصی و بیمارستان در 20کشور دنیا فعال دارد که دورترین آنها در آمریکای لاتین و متراکم‌ترین آنها در آفریقا و کشورهای آسیایی و همجوار است.

وی یادآور شد: برای تامین دارو جمعیت هلال احمر می‌تواند مراکزی را به صورت فوریت‌های دارویی به وجود آورد، اما این کار جزو سیاست‌های جمعیت نیست، چون شرکت‌ها نمی‌توانند به لحاظ ملاحظات قانونی به ما دارو بدهند.

علیخانی گفت: با پروانه‌ای که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تاسیس داروخانه هلال احمر صادر می‌شود، شرکت‌های پخش دارو می‌توانند به این داروخانه‌ها دارو دهند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر معین دولت است و هرجایی که دولت صلاح بداند، ما کمک می‌کنیم در بخش داروخانه‌ها نیز ما به دنبال هم افزایی ظرفیت تامین سلامت افراد جامعه و کمک به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم.

علیخانی یادآور شد: اگر زمینه برای جمعیت هلال احمر فراهم شود، ما آماده کمک رسانی به افراد محروم جامعه هستیم و از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تقاضا داریم این عرصه را برای جمعیت فراهم کنند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول