اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حضور در شورای شهر مشهد

ائتلاف حامیان صنعت، تولید و کارآفرینی اعلام موجودیت کرد

ائتلاف حامیان صنعت، تولید و کارآفرینی در نشستی مطبوعاتی با حضور روسای تشکل‌های اقتصادی عضو این ائتلاف اعلام موجودیت کرد.

ائتلاف حامیان صنعت، تولید و کارآفرینی اعلام موجودیت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن حسینی نماینده تشکل‌ها و عضو شورای هماهنگی ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که در محل خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به دو انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: در حال حاضر دو انتخابات اثرگذار و حائز اهمیت را پیشرو داریم بنابراین تشکل‌های بخش خصوصی کشور نیز وظیفه‌هایی برعهده دارند.

وی با بیان اینکه قطعا تشکل‌های بخش خصوصی سیاسی نیستند ولی وظیفه‌های ذاتی در این عرصه برعهده دارند، افزود: باید در این عرصه ما ساز و کاری را فراهم کنیم تا سبب مشارکت حداکثری و حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رای شود؛ بنابراین در این راستا برای نخستین‌بار در مشهد مقدس و استان خراسان‌رضوی هشت تشکل خانه صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران شعبه خراسان، اتاق تعاون خراسان‌رضوی، مجامع امور صنفی خراسان‌رضوی، سازمان نظام مهندسی معدن خراسان‌رضوی، انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان صنعتی و معدنی خراسان‌رضوی و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی هماهنگی صورت گرفته و متحد شدند و این ائتلاف تشکیل شد.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ائتلاف از هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت نمی‌کند بلکه معیارهای انتخاب اصلح را که بر اساس کارهای کارشناسی استخراج شده، در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا خود کاندیدای اصلح را شناسایی کنند.

وی در ادامه با اشاره به معیارهای انتخاب رئیس‌جمهور اصلح از دیدگاه این ائتلاف اذعان داشت: تنظیم سیاست‌های اقتصادی در برنامه‌های اجرایی بر اساس استراتژی‌های بلندمدت صنعتی، معدنی، کشاورزی و تجاری در راستای حصول به اهداف سند چشم‌انداز نظام، توجه و اعتقاد بر نقش موثر تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی در توسعه کشور و استفاده از نظرات مشورتی آنها در تمام تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، التزام به قانون و قانون مداری و تطابق رویه‌های اجرایی با قوانین مصوب و موضوعه، تعامل سازنده با دیگر کشورها و اصلاح مناسبات بین‌المللی در عین پایبندی به ارزش‌ها و تاکید و تسریع بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 با هدف توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی از جمله این معیارها محسوب می‌شوند.

حسینی در ادامه تقویت اقتصاد بخش خصوصی به عنوان سر لوحه تصمیمات و سیاست‌ها را از دیگر معیارهای انتخاب رئیس‌جمهور اصلح از دیدگاه این ائتلاف عنوان کرد و یادآور شد: همچنین بهبود فضای کسب و کار با هدف افزایش تولید ملی، توجه ویژه بر توسعه اقتصاد مردمی با هدف فراگیر شدن مشارکت مردم و جامعه در اقتصاد، اهتمام جدی بر استفاده از نظرات متخصصان و صاحب‌نظران در تصمیمات اقتصادی و توسعه فرهنگ حمایت از سرمایه کار، تولید کالا و خدمات ایرانی نیز از دیگر معیارهای این ائتلاف است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به صورت مصداقی از فرد خاصی حمایت نمی‌کنید، اظهار کرد:‌ با توجه به برنامه‌هایی که در حال حاضر از رسانه ملی پخش می‌شود ما شاهدیم هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری برای حل مشکلات به‌ویژه اقتصادی برنامه خاص و روشن و شفافی ندارند؛ امروز شاهدیم که بسیاری از جوانان با مدارک کارشناسی و ارشد در واحدهای صنفی فروشندگی می‌کنند چراکه دولت برای آنها فضای کسب و کار مناسب و هماهنگ را ایجاد نکرده است بنابراین باید کاندیداهای فعلی نیز برنامه‌هایی مدون و شفاف برای حل مشکلات ارائه کنند. 

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان‌رضوی تاکید کرد: امروز نرخ بهره‌های بانکی یکی از عواملی است که مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است، بنابراین کاندیداها برنامه‌های خود را برای پایین‌آوردن بهره‌های بانکی ارائه کنند هرچند که تک رقمی کردن نرخ بهره‌های بانکی از شعارهای دولت فعلی بود درحالی که متاسفانه نه تنها این نرخ تک رقمی نشد بلکه یک شبه نرخ ارز نیز سه برابر افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات فعلی ما این است که بسیاری از کارگران در واحدهای تولیدی احساس امنیت شغلی نداشته چراکه شغل پایداری ندارند بنابراین خود را در واحدهای تولیدی میهمان می‌دانند.

حسینی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: به واقع یکی از مشکلات حوزه تولید با مدیریت شهری فعلی مشهد، مشکلات محور غرب است.

وی ادامه داد: باید قطعا در شورای شهر دوره چهارم نمایندگانی از حوزه صنعت و معدن و کارفرمایان و کارگران حضور داشته باشند.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان‌رضوی در حال حاضر لیست 10 نفره ائتلاف حامیان صنعت، تولید و کارآفرینی قطعی شده است.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول