اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان:

اسامی تأیید صلاحیت‌ نامزدهای شورای شهر گیلان امروز اعلام می‌شود

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان گفت: اسامی تمام تأییدشدگان کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا تا 13 خرداد جاری اعلام می‌شود.

اسامی تأیید صلاحیت‌ نامزدهای شورای شهر گیلان امروز اعلام می‌شود

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت نتایج تأیید صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه اسامی تمام تأیید صلاحیت شدگان در شهر اعلام می‌شود، گفت: روز سه‌شنبه 13 خرداد جاری نیز نتایج تأیید صلاحیت شدگان در روستاها اعلام می‌شود.  

این مسئول مجموع افرادی که در شورای اسلامی شهر و روستا حضور پیدا کردند و ثبت نام کرده‌اند را مجموعا 15 هزار و 559 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد، یک‌هزار و 860 نفر مربوط به شهرها و 13 هزار و 739 نفر مربوط به روستاها بودند.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه تلاش کردیم تمام افرادی که به رد صلاحیت خودشان در هیئت اجرایی و نظارت اعتراض داشتند را مورد بررسی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: رد صلاحیت شدگان در هیئت اجرایی شهر 239 نفر بودند.

وی اضافه کرد: رد صلاحیت شدگان در هیئت نظارت استان شهرستان‌ها و شهرها 126 نفر بودند که 221 نفر به هیئت اجرایی و 101 نفر نیز به هیئت نظارت اعتراض کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از جلسات فشرده‌ای که ما با همکاران داشتیم و بررسی‌های انجام شده و دستگاه‌های تعیین صلاحیت مانند وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و بعضی از مراجع دیگر دعوت کردیم که در نهایت نتایج قطعی شهرها اعلام شد.

به گفته وی، 88 نفر در هیئت اجرایی و 40 نفر در هیئت نظارت و در مجموع 128 رد صلاحیت شدند و بقیه اسامی تایید صلاحیت شدگان نیز 11 خرداد جاری به فرمانداری‌ها مکتوب اعلام می‌شود. کوچکی‌نژاد اذعان کرد: طبق قانون آن‌هایی که صلاحیتشان مورد تأیید قرار نگرفته می‌توانند به هیئت نظارت استان مراجعه کنند و اعتراض خود را به آنجا ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت استان نیز موظف هستند که شکایت‌ها را به تهران ارجاع دهند، افزود: بررسی نهایی در تهران انجام می‌گیرد و نتایج را تهران اعلام می‌کند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان درباره رد صلاحیت نامزدهای روستاها، متذکر شد: در روستاها نیز تعداد رد صلاحیت شدگان هیئت اجرایی 982 نفر و در هیئت نظارت 422 نفر بودند و در مجموع یک‌هزار و 404 نفر رد صلاحیت شدند.

وی اذعان کرد: این‌ها نیز اعتراض‌های خودشان را به هیئت نظارت شهرستان‌ها داده‌اند و احتمالاً تا روز سه‌شنبه هفته جاری اسامی تمام افرادی که در روستاها رد صلاحیت شده‌اند اعلام می‌شود.

به گفته کوچکی‌نژاد، یکشنبه 11 خرداد اسامی تمام تأیید صلاحیت شدگان و رد صلاحیت شدگان شهرها اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: تلاش ما این است که تمام رد صلاحیت شدگان روستاها را نیز تا روز سه‌شنبه اعلام کنیم یعنی پرونده نظارت بر انتخابات در مرحله نخست که تأیید صلاحیت کاندیداها است تقریباً مشخص می‌شود.

این مسئول 16 خرداد را آغاز رسمی فعالیت انتخاباتی کاندیداها عنوان کرد و متذکر شد: ما نیز مقدمات کار را برای یک انتخابات آزاد فراهم می‌کنیم و مراقبت‌های ویژه‌ای نیز انجام می‌دهیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/2300/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول