اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

عزت ایران اسلامی به برکت تداوم اندیشه‌های امام راحل است

امام جمعه سنندج بر تداوم راه و اندیشه‌های والای امام خمینی(ره) توسط همه اقشار مردم به ویژه خواص و نخبگان جامعه تأکید کرد و گفت: سربلندی و عزت ایران اسلامی به برکت تداوم اندیشه‌های امام است.

عزت ایران اسلامی به برکت تداوم اندیشه‌های امام راحل است

ماموستا حسام‌الدین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حوادث و پدیده‌های سرنوشت‌ساز تاریخ بشریت محسوب شده و در اوج این حرکت الهی شخصیت برجسته‌ای به نام امام خمینی(ره) می‌درخشد.

ماموستا مجتهدی افزود: بدون شک امام خمینی(ره) با مبارزات چندین دهه‌ای خویش در مقابل رژیم طاغوت به مقابله با همه توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیست برخاستند و در این مسیر نیز با روشنگری‌های همیشگی خویش همواره موجب برون رفته ملت مسلمان ایران از این توطئه‌ها بودند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مبارزات ضد استعماری و ضدصهیونیستی امام خمینی(ره) در تداوم زنده‌کردن آموزه‌های والای مکتب رسول‌الله(ص) بود که بار دیگر روح تازه‌ای را در کالبد خسته ایران اسلامی دمیدند.

مفتی اعظم فقه شافعی ایران خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با موضع‌گیری‌ها و فتاوای عالمانه خویش همواره در راستای تقریب بین مذاهب اسلامی و احترام به مذاهب و اقوام مختلف کشور گام برداشته و بدون شک انسجام و اتحاد اقوام و مذاهب مختلف اسلامی و پیروزی‌ها و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی در اوایل انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس و افتخارات کنونی همگی نشأت‌گرفته از رهنمون‌های عالمانه ایشان در حوزه وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی بوده‌‌است.

ماموستا مجتهدی در ادامه سخنان خود به توطئه‌ها و هجمه‌های گسترده دشمنان برای دورکردن نسل‌های آینده انقلاب از هویت دینی و انقلابیشان اشاره کرد و خواستار توجه بیش از پیش دستگاه‌های متولی امر در این خصوص شد.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: تداوم راه امام خمینی(ره) تداوم سربلندی و عزت همه ایرانیان است و باید با تمام توان برای عملی‌کردن رهنمودها و وصایای ایشان در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم.

ماموستا مجتهدی خاطرنشان کرد: بدون شک در این برهه زمانی پیروی از منویات عالمانه مقام معظم رهبری و خلف برحق امام خمینی(ره) امری واجب و همگانی بوده و همه پیروان مذاهب اسلامی در کشور پیروی از اولی‌الامر و ولایت‌فقیه را برخود واجب می‌دانند.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و مذهبی در خصوص برپایی مراسم‌ها و ویژه برنامه‌های ارتحال امام خمینی(ره) اهتمام ورزیده و در این راستا نیز ترویج اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل را در بین نسل جوان جامعه مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/79006/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول