اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین نشست خبری مجمع نمایندگان مازندران-5

علیپور: مازندران تفکیک جغرافیایی نشود

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با اشاره به اینکه توسعه استان به واسطه تفکیک صورت نمی‌گیرد، گفت: اگر غرب مازندران جدا شود دیگر نه غرب استان در مجلس تاثیر دارد و نه نمایندگان مرکزیت استان می‌توانند تاثیری داشته باشند.

علیپور: مازندران تفکیک جغرافیایی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کمال علیپور شامگاه امروز در نخستین نشست خبری مجمع نمایندگان مازندران با اصحاب رسانه، اظهار داشت: مجمع نمایندگان مازندران در نخستین فرصت، مشکل کاغذ و مکان‌سنجی خانه مطبوعات را پیگیری می‌کند که این جلسه هم نتیجه‌ای داشته باشد.

وی، ادامه داد: ایجاد فرمانداری ویژه برای برقراری ارتباط راحت‌تر است.

علیپور با بیان اینکه قرار نیست فرمانداری ویژه گلی بر سر کسی بزند، تصریح کرد: فرماندار در فرمانداری ویژه، معاون استاندار است و کارها راحت‌تر انجام می‌شود و ممکن است اعتبار ویژه هم دریافت کند.

 نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار و سوادکوه در مجلس با اشاره به اینکه در موضوع‌های گردشگری، عقب هستیم، یادآور شد: گردشگری از ساختار و وضعیت اعتباری خوبی برخودار نیست.

وی با بیان اینکه در اخذ اعتبارات توسعه‌ای استان، زیاد قوی عمل نکردیم، گفت: از اعتبارات 186 میلیارد تومانی سال گذشته فقط 30 درصد اختصاص یافت.

علیپور با اشاره به اینکه تلاش کردیم درصدی از درآمدهای استان را به بودجه بیاوریم، تصریح کرد: اما خیلی موفق نبودیم.

نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار و سوادکوه در مجلس با بیان اینکه مجمع نمایندگان مازندران در چانه‌زنی بودجه، حضور خوبی داشته است، ادامه داد: راه‌آهن رودهن به آمل را متصل می‌کنیم و سپس به بقیه شهرها تسری می‌دهیم، این تلاش مجمع نمایندگان است.

علیپور با اشاره به اینکه سعی ما بر این است که شهری فکر نکنیم، گفت: اما نمی‌شود مطالبات مردم شهر حوزه انتخابیه را پیگیری نکنیم.

وی درباره ایجاد عوارضی و دریافت عوارض، اظهار داشت: مفهومی ندارد برای درآمد استان، عوارضی ایجاد کنیم.

علیپور خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت راه‌های خودش را می‌سازد وظیفه ندارد از مردم عوارض بگیرد مگر اینکه بخش خصوصی وارد شده و سرمایه‌گذاری کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توسعه استان به واسطه تفکیک صورت نمی‌گیرد، یادآور شد: اگر غرب مازندران جدا شود دیگر نه غرب استان در مجلس تاثیر دارد و نه نمایندگان مرکزیت استان می‌توانند تاثیری داشته باشند.

علیپور با بیان اینکه امروز مدیریت در دنیا عمودی نیست بلکه در سطح و افق است، خاطرنشان کرد: باید در استان تفویض اختیار صورت بگیرد.

وی افزود: باور کنید فاصله زمانی که مردم آلاشت تا مرکز استان هم همان میزان فاصله‌ای است که یک چالوسی طی می‌کند تا به مرکز استان برسد، اما این دلیل نمی‌شود که آلاشت هم بخواهد استان شود.

انتهای پیام/86007/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول