اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دو ماه آینده

فاز دوم تله کابین صفه افتتاح می‌شود

شهردار منطقه پنج اصفهان گفت: تا دو ماه آینده فاز دوم تله کابین کوه صفه به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز دوم تله کابین صفه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید عصارزادگان بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: حدود 80 درصد امور مربوط به فاز دوم تله کابین صفه انجام شده و پس از بهره‌برداری از این مجموعه افراد سالمند و معلول به راحتی می‌توانند از بام شهر و از شاه‌دژ نظاره‌گر شهر اصفهان باشند.

وی ادامه داد: شهردار منطقه پنج اصفهان با وسعت 6 هزار هکتار و دو هکتار وسعت و چیزی حدود 165 هزار نفر جمعیت در 11 محله دارای فعالیت است.

شهردار منطقه پنج اصفهان افزود: محله‌های سپاهان‌شهر، جلفا، باغ زرشک، سیچان، حسین‌آباد، باغ دریاچه، وحید، بهار آزادی، فرح آباد، کوی امام جعفر صادق(ع)، کوی سپاهان از محله‌های منطقه پنج شهرداری اصفهان هستند.

وی با اشاره به اینکه 31 کلیسا در این منطقه فعال هستند، تصریح کرد: زندگی مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی در کنار مسلمانان با 257 نفر بیشترین حجم ترافیکی در خیابان وحید و 43 هزار نفر کمترین تراکم در سپاهان‌شهر است.

عصارزادگان اضافه کرد: بودجه مدیریت عمرانی این منطقه در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش 45 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه منطقه پنج شهرداری اصفهان توریسم‌زاترین منطقه در اصفهان است، بیان کرد: بیشترین قیمت زمین‌‌های اصفهان را منطقه پنج، به خود اختصاص داده و متاسفانه اجاره‌های غیر اداری خیابان‌های توحید، نظر را مانند خیابان آمادگاه تبدیل کرده است.

شهردار منطقه پنج اصفهان با اشاره به وجود 51 مسجد و 12 امامزاده، تمرکز چهار هتل بزرگ کوثر، جلفا، چهل‌پنجره و مدرس، دبیرخانه شورای اسلامی شهر اصفهان و وجود کوه‌صفه با بهره‌وری عمومی در منطقه پنج، تاکید کرد: وجود نقاط جذاب برای سفرهای درون شهری مانند خیابان خاقانی نیز، از دیگر ویژگی‌های خاص این منطقه است.

عصارزادگان با بیان اینکه از سال 86 تا کنون منطقه پنج به دو منطقه پنج و 13 تبدیل شده است، تاکید کرد: منطقه پنج اصفهان از چند بعد در میان مناطق 14 گانه برتر شناخته شده است، مانند میزان بودجه‌های نقدی و غیرنقدی رتبه نخست را دارا است و از نظر سرانه فضای سبز در رتبه دوم، از جایگاه سرانه پارکینگ در رتبه دوم، از نظر سرانه کتابخانه در رتبه سوم و از وسعت نیز، پس از مناطق 12 و 4 در رتبه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: سهم اعتبارات جاری منطقه پنج 22 درصد و سهم اعتبارات عمرانی 78 درصد است که 45 درصد رشد داشته است.

عصارزادگان 9 درصد جمعیت اصفهان را متعلق به این منطقه دانست و افزود: از نظر وسعتی رتبه سوم و از لحاظ سرانه هکتار 97 نفر سرانه تراکم جمعیت این منطقه است و در سال جاری بودجه‌های عمرانی برای هر شهروند 400 هزار تومان است.

وی با اشاره به طرح‌های آزادسازی توسط منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: از دو سال گذشته جنوب سی و سه پل ابتدای چهارباغ بالا مقابل هتل کوثر پس از 30 سال آغاز شده تا با آزادسازی این محدوده میدان شوراها افتتاح شود.

شهردار منطقه پنج اصفهان در ادامه به آزادسازی خیابان علامه محمد تقی جعفری اشاره و اظهار کرد: این پروژه پس از 6 سال فعالیت، فردا افتتاح می‌شود و مجموعه ورزشی و فضای سبز دنارت به عنوان نخستین جایگاه ورزشی آن، فرهنگسرای شهید طاهری و سالن مطالعه حضرت مریم (ع) واقع در خیابان خاقانی جز پروژه‌هایی آماده قابل بهر‌ه‌برداری است.

وی سهم اعتبارات منطقه ناژوان از بودجه این شهرداری، در سال جاری، حدود هشت و نیم میلیارد تومان دانست و ادامه داد: به دلیل شوری آب در منطقه کوهستانی صفه و برای انتقال آب شرب به این منطقه 40 برابر هزینه‌های آب شرب شهری هزینه‌بر است.

عصارزادگان اضافه کرد: اجرای توربین بادی با 660 کیلووات انرژی به عنوان تولید برق سالم، ترمیم سنگ‌فرش‌ها، پارک وحش با 30 گونه حیوانی و راه‌اندازی نخستین رصدخانه اصفهان از جمله خدمات شهرداری انجام شده در کوهستان صفه است.

انتهای پیام/63007/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول