اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس مطرح شد

‌امام راحل نظریه ولایت فقیه را زنده کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: امام انسان متکاملی بود که روح الهی خویش را به حقیقت وارستگی آراسته بود‌.

‌امام راحل نظریه ولایت فقیه را زنده کرد

مصطفی مشایخی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اراک در آستانه گرامیداشت 15 خرداد اظهار داشت: امام مظهر ایستادگی، مقاومت و آشتی‌ناپذیری در برابر استکبار و قدرت‌های زورگوی جهان است و نام و یاد او یادآور مکتب آزادی‌بخش اسلام است.

وی تصریح کرد: نیم قرن است از قیام الهی و تاریخی 15 خرداد به رهبری امام(ره) می‌گذرد، ایران اسلامی در این نیم قرن با توکل به پروردگار متعال و فداکاری ملت قله‌های بلند شرف و عظمت و علم را فتح کرده است.

   

نهضت اسلامی امام(ره)معادلات جهانی قدرت را به هم ریخت

   

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه نهضت اسلامی امام (ره)معادلات جهانی قدرت را به هم ریخت و نظام نوینی را در دنیای دو قطبی به وجود آورد، تصریح کرد: در این نظم جدید ، اسلام به عنوان قدرتی دینی و مردم سالار در مناسبات جهانی متجلی شد، نام امام به عنوان مصلح جهانی در قرن ما درخشید و نهضت دینی او یادآور قیام انبیاء و اولیای الهی است.

مشایخی ادامه داد: زهد و وارستگی اداری مفهومی گسترده است، و مراتب و اقسام گوناگون دارد، نکته دیگر اینکه زهد امری است باطنی و درونی،‌که آثار آن در مقام عمل و نحوه برخورد با امور مادی و معنوی بروز می‌کند، به عبارت دیگر می‌توان گفت که زهد حقیقتی است نفسانی و زاهد حقیقی کسی است که امکانات لازم برای رسیدن به دنیا را داشته باشد یا نداشته باشد، دسترسی و دست‌یابی به دنیا و مظاهر آن پیدا شده باشد یا دستش کوتاه باشد در تمام صور هیچگونه دلبستگی به دنیا در خود احساس نکند.

روح امام (ره) به حقیقت وارستگی آراسته بود

وی گفت: امام انسان متکاملی بود که روح الهی خویش را به حقیقت وارستگی آراسته بود و هیچ گاه دنبال دنیا نرفته، بلکه از آن گریزان و رویگردان بود و همه در سخنان و پیام‌هایش مکرر شنیده‌ و خوانده‌ایم که از احساس حقارت کوچکی و شرمسازی خود در برابر بندگان خوب خدا مانند شهدا و بسیجیان دم می‌زد.

وی ادامه داد: اسلام ودیعه‌ای الهی است که به عنوان کامل‌ترین و آخرین دین آسمانی به دست ما رسیده است، نسل ما مفتخر است که با فداکاری و نثار خون هزاران شهید و جانباز و آزاده از این دین پاسداری کرده و نظامی الهی و مردمی بر پایه احکام نجات بخش قرآن بنیان نهاد، حراست از دین و نظام الهی جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن وظیفه دینی و ملی است و غفلت از آن برابر است با نادیده گرفتن خون شهیدان و فداکاری آزادگان و جانبازان.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه امام مظهر ایستادگی، مقاومت و آشتی‌ناپذیری در برابر استکبار و قدرت‌های زورگوی جهان است و نام و یاد او یادآور مکتب آزادی‌بخش اسلام و روش و منش الهی و انقلابی در راستای آزادی ، صلاح و فلاح ملت‌های دربند است، بیان داشت: امام با استناد به نظریه عامه ولایت فقیه و با اتکاء به اراده ملت و پشتیبانی آنان، نظام دینی و مردم‌سالار بنا نهاد، به تعبیر امام راحل ولایت فقیه، فلسفه اجرای تمام احکام نورانی و حیات‌بخش اسلام است، ولایت فقیه نظامی سیاسی و دینی است که خط فکری ما را از دیگر نظام‌های سیاسی جدا می‌کند، ما در سه دهه گذشته آثار معنوی و مادی این نظریه را در نظام مقدس جمهوری اسلامی به وفور مشاهده کرده‌ایم.

بر اندیشمندان اسلامی تکلیف است به تبیین و تفسیر شخصیت امام (ره) بپردازند

مشایخی با بیان اینکه منزلت و مقام امام، بالاتر از حیطه عقل و اوهام ماست، ادامه داد: بر اندیشمندان اسلامی به طور اعم از جمله جامعه شناسان، فیلسوفان، عارفان، فقیهان گرفته تا سیاستمداران از نظر وجدانی و اخلاقی تکلیف است که در راستای تبیین و تفسیر ابعاد گوناگون شخصیت بزرگ مظهر عزت مسلمین و محور عظمت مستضعفان امام خمینی به تحلیل عمیق منطقی بپردازند و در حد توان و میزان دست‌آوردهای فکری خود ابعاد درخشان این درخشش گاه نور معرفت را از باطن ملکوتی وی به شهود ظاهر جبروتی برسانند.

وی افزود: آنچه در حال حاضر بیشتر دانشمندان به اصطلاح روشنفکر ما از شخصیت امام برای خود تصویر کرده‌اند، این است که امام تنها یک فقیه سیاستمدار بود، به طور مسلم صاحبان این نوع تلقی از شخصیت آن حضرت از معرفی قلمرو جغرافیاتی وسیع و گسترده اندیشه حضرت امام در حوزه معرفت شناسی عاجز و ناتوانند، چون امام نه تنها یک فقیه سیاستمدار بود، بلکه یک فیلسوف متضلع و محیط بر نحله‌های عقلی، فلسفی فیلسوفان مشرق زمین نیز بود، با اینکه از نظر روحی مشربی ذوقی و عرفانی داشت بر مکتب عقلی برهانی مشائیان نیز احاطه کامل داشت.

* امام راحل نظریه ولایت فقیه را زنده کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: هنر امام این بود که نظریه ولایت فقیه را که در لا به لای کتب فقهی و علمی محجور مانده بود، زنده کرد و با نظام سازی خردمندانه و متناسب با اوضاع و احوال کنونی جهان آن را به اجتماع عرضه کرد، و در عمل اثبات کرد که می‌توان دولتی اسلامی را بر پا کرد و پرچم قرآنی را در اهتزاز نگه داشت، امام بزرگوار ، مراجع عالیقدر شیعه و روحانیت بزرگوار در این راه مرارت‌ها و سختی‌ها کشیده‌اند، ملت آگاه ایران رجال مذهبی و سیاسی چون شهدای گرانقدر روحانیت همچون مطهری بهشتی،دستغیب، اشرفی اصفهانی، قاضی طباطبایی و ... را به عنوان پیشتازان شهادت به محضر ولی عصر تقدیم کرد تا این شجره طیبه با خون پاک‌ترین فرزندان حوزه‌ علمیه آبیاری شود.

وی گفت: دشمنان اسلام همواره در راه همگرایی ملت، نخبگان و روشنفکران و روحانیون اخلال می‌کنند، و از این راه می‌کوشند نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مستلزم وحدت حول محور خط امام و اطلاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی است، وحدت صراط مستقیمی است که باید همواره آن را پیش خود داشت.

وفاداران به انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات مردم راه حل ارائه دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: گرد و غبار جنگ نرم دشمن، پس از مشارکت وسیع مردمی در انتخابات مجلس نهم فرو نشسته است، مردم با هوشیاری و بصیرت از فتنه عبورکردند، اکنون همه وفاداران به انقلاب اسلامی باید با حفظ هویت سیاسی خود برای رفع مشکلات مردم و برون رفت از معضلات راه حل ارائه دهند، و ثابت کنند دردآشنایند و می‌خواهند مشکلات را از پیش پا بردارند.

مشایخی ابراز داشت: مدیران، دولتمردان و همه هواداران نظام اسلامی باید ثابت کنند که در مبارزه با فساد آشتی ناپذیرند و در حفظ بیت‌المال هیچ کوششی را فرو نمی‌گذارند، باید از رفتارهای فرسایشی و بی ثمر پرهیز کنند تا مبادا دشمن در شکاف به وجود آمده از این رفتارها لانه کند.

انتهای پیام/87001/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول