اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

عملکرد سپاهیان نشان‌دهنده عظمت نظام اسلامی باشد

یکی از مراجع تقلید گفت: پرسنل سپاه که فرزندان انقلاب هستند باید به گونه‌ای رفتار کننده که عملکردشان نشان‌دهنده عظمت و آبروی نظام اسلامی باشد.

عملکرد سپاهیان نشان‌دهنده عظمت نظام اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از پرسنل سپاه پاسداران استان تهران با بیان اینکه عمل به قرآن موجب سعادت و خوشبختی انسان‌ها می‌شود اظهار کرد: عامل به قرآن سعادت دنیا و آخرت را کسب می‌کند و این امر به موقعیت و منصب او در این دنیا بستگی ندارد.

وی افزود: وعده‌های الهی خلاف‌ناپذیر هستند و در قرآن آمده است که یاد خداوند آرامش را به آدمی هدیه می‌کند؛ شخصیت‌های دینی به این دلیل که همواره ذکر خداوند را در بر لب و در دل دارند هیچ گاه نگرانی نداشته و اثری از ناامیدی در آنها دیده نمی‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند قدرت مطلق در سراسر جهان است گفت: اطاعت محض از خداوند تمام نعمت‌ها را به سوی انسان روانه می‌کند؛ کسی که بنده خداست غیر از این نمی‌خواهد و همواره به دنبال فرامین پروردگارش است.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن انسان نباید فقط حرف بزند بلکه باید مرد عمل باشد و خود و ویژگی‌های خود را در رفتار و عملکردش بتوان دید؛ حضرت محمد(ص) تمام احکام و اعمال نیک را با عمل خویش به مردم آموزش می‌داد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه تمام زندگی و رفتار سپاهیان و خانواده آنها باید دعوت‌کننده دیگران به اسلام و انقلاب باشد گفت: چنانچه یک فرد سپاهی خلافی مرتکب شود به نظام هم ضربه وارد می‌شود زیرا سپاه پاسداران بازوی توانمند امام و انقلاب بوده و هست و همواره در صحنه‌های مختلف حاضر بوده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم روحانیون را هم از جمله اقشار مهم جامعه دانست و عنوان داشت: مردم انتظار خلاف و گناه از روحانیت را ندارند زیرا عملکرد آنها را آبروی اسلام و قرآن تلقی می‌کنند.

وی اضافه کرد: کسی که مردم را به سمت خداوند دعوت کند و عمل شایسته داشته باشد سعادتمند می‌شود؛ امروز اگر سپاهیان ایران به هر نقطه‌ای از جهان سفر کنند رفتار و گفتارشان زیر ذره‌بین خواهد بود و مردم تمام کشورها نوع عملکرد پرسنل این نیروی مقدس را نماینده عملکرد نظام اسلامی می‌دانند.

آیت‌الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مراقبت از اعمال به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه افراد از جمله سپاهیان باید با توجه به معیارهای تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب شخص اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول