اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

مسئولان نظام اسلامی بیش از دیگران عامل به قرآن باشند

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در نظام اسلامی مسئولیت‌هایی بر عهده دارند باید بیش از دیگران به قرآن توجه کنند و رفتار و گفتارشان به گونه‌ای باشد که الگوی مناسبی برای دیگران به وجود آورند.

مسئولان نظام اسلامی بیش از دیگران عامل به قرآن باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از پرسنل سپاه پاسداران اظهار کرد: خداوند در قرآن از انسان‌ها می‌پرسد که آیا میان اهل تقوا و ایمان با کافران و گناهکاران تفاوتی وجود ندارد.

وی افزود: هدف خداوند از این سوال این است که مسلمانان راه صحیح را بشناسند و با اختیار، آن را انتخاب کنند زیرا مسیر تقوا و ایمان است که آدمی را به سعادت و خوشبختی می‌رساند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه تفاوت میان افراد با‌تقوا و بی‌ایمان مانند فاصله زمین و آسمان است خاطرنشان کرد: به یقین کسانی که هر گناهی را مرتکب می‌شوند با افرادی که به خاطر خدا از فسق و فجور چشم می‌پوشند یکسان نخواهند بود.

وی ادامه داد: قرآن معجزه‌ای با برکت است و خداوند این موضوع را در کتاب خویش یادآور شده؛ همه برکات در قرآن وجود دارد و اگر انسان اهل معرفت باشد می‌تواند از این دریای ناب بهره‌ها ببرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به دلایل نزول قرآن عنوان داشت: هدایت بشر مهم‌ترین دلیل است؛ در طول تاریخ مشاهده شده بسیاری از افراد گناهکار تنها با شنیدن چند آیه از قرآن هدایت شده و به راه راست بازگشته‌اند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اضافه کرد: انس با قرآن اهمیت فراوانی دارد زیرا موجب آشنایی بیشتر با وظایف دینی و فرامین الهی شده و راه صحیح را به انسان نشان می‌دهد؛ کسانی که در نظام اسلامی مسئولیت‌هایی بر عهده دارند باید بیش از دیگران به قرآن توجه کنند و رفتار و گفتارشان به گونه‌ای باشد که الگوی مناسبی برای دیگران به وجود آورد.

وی گفت: در این بین انتظاری از خارج‌نشینان وجود ندارد، کسانی که در داخل کشور هستند و برای اسلام و انقلاب دل می‌سوزانند باید مطیع فرامین خداوند بوده و از دستورات مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب تبعیت کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه عمل به دستورات قرآن بسیاری از مشکلات زندگی را رفع می‌کند افزود: برکت قرآن سبب حل بسیاری از گرفتاری‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول