اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعزیرات جیرفت و عنبرآباد اعلام کرد

صدور جریمه یک‌میلیارد و 102 میلیون ریالی متخلفان در جیرفت

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد گفت: از ابتدای سال جاری 576 فقره به تعزیرات حکومتی جیرفت و عنبرآباد وارد و متخلفان به یک‌میلیارد و 102 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

صدور جریمه یک‌میلیارد و 102 میلیون ریالی متخلفان در جیرفت

محمد مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: تعداد پرونده‌های وارده به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از ابتدای سال جاری 576 فقره است.

وی افزود: از مجموع این پرونده‌ها که در زمینه تخلف‌های صنفی کالا و خدمات، بهداشت و درمان و عرضه خارج از شبکه تشکیل شده، تعداد 473 فقره پرونده منتهی به صدور رأی شده است که در نهایت به یک‌میلیارد و 102 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

مشایخی با اشاره به اینکه جرائم پرونده‌هایی که قابل اعتراض نبوده، وصول و به حساب خزانه واریز شده است، تصریح کرد: بعضی از پرونده‌ها مانند نمایندگی‌های فروش خودرو که مبالغ جریمه آنها زیاد بوده از طریق مشاوران حقوقی آنها در مراجع تجدید نظر در حال رسیدگی است.

وی ابراز داشت: اما با توجه به بخشنامه‌های رسیده، آنچه که وظیفه ما را دوچندان می‌کند، کنترل و نظارت دقیق مأموران اداره صنعت، معدن و تجارت و بازرسان مجمع امور صنفی و مبارزه با کالای قاچاق نیروی انتظامی در برخورد با فروشندگان کالاهای بدون طرح شبنم و کالاهای خارجی در راستای حمایت از فروشندگانی است که کالاهای خود را از مبادی رسمی وارد می‌کنند.

مشایخی با تأکید بر اینکه این شعبه تمام پرونده‌های ارسالی از مراجع مذکور را در اسرع وقت رسیدگی می‌کند، عنوان کرد: در این برهه از زمان با توجه به شرایط موجود در کار خود جدی‌تر و سخت‌گیرتر از همیشه مطابق قانون به جرائم یاد شده، رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک فقره پرونده قاچاق به مبلغ 60 میلیون تومان در حوزه شهرستان جیرفت محکوم شده است، اذعان داشت: تمام عمده‌فروشان عرضه مواد غذایی نیز باید نسبت به اعلام موجودی کالای خود طبق مقررات به اداره بازرگانی اقدام کنند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد گفت: در سطح این شهرستان‌ها هیچ‌گونه کمبودی در زمینه ارزاق عمومی، مصالح ساختمانی و ... وجود ندارد.

مشایخی با بیان اینکه شکایت شهروندان از متخلفان بسیار کم‌رنگ است، خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت بروز هرگونه تخلف موارد را به این اداره اطلاع دهند، زیرا تصمیم‌گیری و اقدام نسبت به آن از گزارش مأموران سریع‌تر و جدی‌تر است.

انتهای پیام/80001/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول