اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری اصفهان:

مساحت بافت فرسوده اصفهان حدود 2200 هکتار است

معاون معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان گفت: مساحت بافت فرسوده اصفهان حدود دو هزار و 157 هکتار بوده و در حال حاضر بافت فرسوده همت‌آباد با 67 هکتار مساحت برای احیا، نو‌سازی و بهسازی انتخاب شده است.

مساحت بافت فرسوده اصفهان حدود 2200 هکتار است

مسعود نریمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی شهرداری اصفهان که طی سال‌های گذشته به صورت جدی دنبال شده است، اظهار کرد: احیا، نو‌سازی و بهسازی بافت فرسوده موجود در سطح شهر یکی از مهم‌ترین محور‌های حرکتی مجموعه شهرداری اصفهان در راستای ارتقای سطح زندگی مردم بوده است.

وی به بافت فرسوده همت‌آباد اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: مساحت بافت فرسوده همت‌آباد حدود 67 هکتار است و همت‌آباد در جزوی از محدوده دو هزار و 157 هکتاری بافت فرسوده اصفهان قرار دارد.

معاون معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه یک طرح تفصیلی برای بافت فرسوده تهیه شده است، تصریح کرد: این طرح به کمیسیون ماده پنج تحویل داده شد و پس از اعمال تغییراتی به تصویب رسید و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و حداقل‌هایی در قالب این طرح تعریف و تعیین شده و این طرح مزایای مناسبی را برای بافت فرسوده همت‌آباد در نظر گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر یک ارتفاع پایه برای این محله در نظر گرفته شده است و یک ارتفاع دیگر که در صورت تجمیع، منازل موجود در محله همت‌آباد از این ارتفاع برخوردار می‌شوند.

نریمانی با اشاره به اینکه در صورت تجمیع، احیا و نو‌سازی بافت فرسوده همت‌آباد تا ارتفاع چهار طبقه نیز امکان‌پذیر است، تاکید کرد: محله همت‌آباد دارای بافت ریز‌دانه است و تجمیع منازل موجود در این محله برای احیا و نو‌سازی باید حداقل دارای متراژ 200 مترمربع باشد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تجمیع، بافت فرسوده محله همت‌آباد از سیاست‌های تشویقی شهرداری نیز برخوردار می‌شود، افزود: احیا و نو‌سازی بافت فرسوده همت‌آباد براساس طرح تفصیلی تهیه شده برای این محله صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول