اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو ارشد جمعیت وفاق خبر داد

تعداد معترضان بازداشتی در بحرین به ۱۸۰۰ نفر رسید/ بازسازی نشدن مساجد ویران شده

عضو ارشد جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین گفت: تعداد معترضان بازداشت شده بحرینی به ۱۸۰۰ نفر رسیده است و مساجد ویران شده بازسازی نشده و بایکوت رسانه‌ای دیدگاه‌ها و نظرات مخالفان در بحرین ادامه دارد.

تعداد معترضان بازداشتی در بحرین به ۱۸۰۰ نفر رسید/ بازسازی نشدن مساجد ویران شده

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه فجر بحرین، «هادی الموسوی» مسئول بخش آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اظهار داشت: بر اساس آمار تقریبی تاکنون دستکم 1800 نفر در زندان به سر می‌برد اما تعداد زنان بازداشت شده افزایش یافته است و شکنجه می‌شوند.

وی در اشاره به توصیه‌های کمیته انتصابی بسیونی که رژیم بحرین آن را اجرا نکرده است، اظهار داشت: زندانیان سیاسی از جمله چهره‌های سرشناس و دیگران برخلاف توصیه، آزاد نشده اند و این افراد به خاطر حضور خودشان در میادین بازداشت شده‌اند.

الموسوی این سوال را مطرح کرد که آیا توصیه آزادی زندانیان سیاسی در چارچوب 127 توصیه‌ای است که اجرا شده است؟ چرا توصیه مربوط به آزادی تجمع‌ها و تظاهرات مسالمت آمیز اجرا نشده است زیرا تظاهرات در منامه و سایر مناطق همچنان سرکوب می‌شود و بارزترین گواه اجرایی نشدن توصیه‌ها همان نبیل رجب الحاج مجید است از فعالان بحرینی هستند که به علت تظاهرات خود در منامه بازداشت و محاکمه شده‌اند.

وی تصریح کرد: توصیه‌های مربوط به اجازه به مخالفان برای داشتن رسانه و حضور در آن نیز اجرا نشده است به گونه‌ای که حتی به شرکت کنندگان در گفت‌وگوها اجازه انتشار آرا و سخنانشان یا پخش مستقیم گفت‌وگوها در تلویزیون دولتی داده نشده است بویژه که تعدادی از جمعیت‌ها و احزاب خواهان داشتن شبکه های تلویزیونی یا مطبوعات هستند.

الموسوی در اشاره به مساجدی که رژیم بحرین آنها را ویران کرده است، گفت: دستگاه حاکمه این مساجد را بازسازی نکرده است و آیا می‌دانید که چه کسی خواستار بازسازی مساجد شده است؟

وی در زمینه اجرا نشدن توصیه ها افزود: محاکمه دوباره محکومان به جای دادگاه نظامی در دادگاه عادی تاکنون انجام نشده است و موارد زیادی تا این لحظه در این زمینه وجود دارد و بازداشت شدگان همچنان در زندان هستند و تحت فشار هستند.

الموسوی گفت: همچنان بیش از 600 نفر از افراد برکنار شده به علت شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز به مشاغل خود بازنگشته‌اند.

بحرین از فوریه سال 2001 میلادی شاهد برگزاری اعتراضات و تظاهرات مسالمت آمیز مردمی برای برقراری عدالت و دستیابی به آزادی و سرنگونی رژیم حاکم است.

نیروهای رژیم بحرین با سرکوب معترضان، شمار زیادی را شهید یا بازداشت کرده و تعدادی را نیز شکنجه کرده‌اند. آنها همچنین تعداد زیادی از افراد را به علت شرکت در این اعتراضات از کار برکنار کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول