اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیخ عیسی قاسم:

ملت بحرین از خواسته‌های عادلانه خود کوتاه نمی‌آید

آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی درباره گسترش فتنه مذهبی و طائفه ای در جهان اسلام هشدار داد و تاکید کرد که ملت بحرین از خواسته‌های عادلانه و اصلاح طلبانه خود کوتاه نخواهند آمد.

ملت بحرین از خواسته‌های عادلانه خود کوتاه نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، آیت الله شیخ عیسی قاسم در خطبه نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز در نزدیک شهر منامه درباره بیان برخی سخنان مذهبی تنش زا اظهار داشت: فتنه مذهبی درحال پیشروی خزنده به هر وجب از میهن اسلامی است.

وی گفت: فتنه طائفه ای امروز در هر وجب از خاک میهن اسلامی که می تواند پیشروی می کند تا تر و خشک این امت را با هم بسوزاند.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به تلاش رژیم های عربی برای جلوگیری از انسجام و همبستگی ملت های خود و سرگرم کردن آنها به اختلافات و کشمکش های داخلی اظهار داشت: شعار طائفه گیری و مذهب گرایی شعار مورد پسند کسانی است که به امت اسلامی رحم نمی کنند و حرمت های الهی را مراعات نمی کنند و برای دین امت اهمیتی قائل نیستند و تنها کرسی حکومت و سلطنت برای آنها مقدس است.

وی همچنین هرگونه تعرض شیعیان و اهل سنت به یکدیگر را تقبیح کرد.

شیخ عیسی قاسم درباره اوضاع داخلی بحرین این سوال را مطرح کرد که نمی دانم که در دست دستگاه حاکمه چه راه دیگری برای ساکت کردن اجباری ملت باقی مانده است ؟ آنها همه راهها را استفاده کرده‌اند و تنها راه باقی مانده برای آنها به آتش کشیدن این ملت یا کوچاندن و گرفتن سرزمین مردم از آنها است.

وی افزود: دستگاه نظامی همه راهها را رفته و پول ها را هزینه کرده است و رویکرد ساکت کردن صدای ملت را همراه با محروم کردن و به حاشیه راندن و کنار زدن ملت دنبال کرده است.

این روحانی بحرینی با اشاره به اینکه رژیم آل خلیفه خواهان حل بحران این کشور و تلاش برای فرار از آن است، افزود: این اقدام آل خلیفه تنها عمر بحران را طولانی می کند و هزینه ها را بالا می برد و پیشرفت را متوقف و باعث خونریزی بیشتر ملت بحرین و عذابش می شود.

وی تاکید کرد: ملت ما خواسته ای عادلانه ای دارد و خواسته اصلاح طلبانه ای دارد که هرگز از آن طرف نظر نخواهد کرد یا آن را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول