اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/آخرین تحولات بحرین/

تشییع نوجوان شهید در بحرین/ سرنوشت نامعلوم سومین فرزند یک خانواده بحرینی

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر "عمران حمید" نوجوان بحرینی که بر اثر استنشاق گازهای سمی به شهادت رسیده بود، با حضور جمع بسیاری از مردم انقلابی برگزار شد.

تشییع نوجوان شهید در بحرین/ سرنوشت نامعلوم سومین فرزند یک خانواده بحرینی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعارهایی محاکمه پادشاه و همه عاملان کشتار شهروندان بحرینی رها خواستار شدند.

آنان همچنین در شعارهای خود سرکوب خشونت آمیز مردم و بازداشت و شکنجه شهروندان را محکوم کردند.

نیروهای رژیم آل خلیفه طی 2 روز اخیر 10 نفر را بازداشت کرده و به 8 منزل مسکونی یورش برده اند.

عمران حمید بر اثر استنشاق گازهای سمی که از سوی نیروهای آل خلیفه به مناطق مسکونی و منازل در شهر "کرزکان" شلیک شده بود، به شهادت رسید.

درهمین حال، مرکز حقوق بشر بحرین درباره ادامه سرکوب فعالان و سرنوشت "رضا الغسره" سومین فرزند ربوده شده یک خانواده بحرینی ابراز نگرانی کرد.

دستگاههای امنیتی رژیم بحرین صبح جمعه 24 می "رضا عبدالله عیسی الغسره" (25 ساله) را بازداشت کردند و تا کنون هیچ خبری از وی در دست نیست.

رضا یکی از کسانی است که توانسته بود از دست ماموران آل خلیفه فرار کند. دونفر از افسران رژیم بحرین به نام های "یوسف المناعی" و "ابراهیم حبیب الغیث" وی و خانواده اش را تهدید کرده بودند که در صورت بازداشت، او را به قتل خواهند رساند.

اخیرا یکی از فعالان بحرینی فایلی صوتی را در یکی از شبکه های اجتماعی در اینترنت به اشتراک گذاشته که صدای ناله فردی درآن به گوش می رسد. گفته می شود این صدا متعلق به رضا الغسره هنگام کتک خوردن و شکنجه توسط نیروهای آل خلیفه در خیابان است.

همچنین اخیرا تصاویری در اینترنت از رضا الغسره منتشر شده که وی با دستهای بسته و صورتی خونین روی زمین افتاده است. در یکی از این صفحات تصویری از این جوان 25 ساله بحرینی درحالی که یک سلاح در کنار اوست منتشر و ادعا شده که هنگام بازداشت الغسره پلیس ، این سلاح را از وی کشف کرده است.

شاهدان می گویند ساعت 7 و سی دقیقه صبح روز جمعه( 24 می) خودروهای پلاک شخصی الغسره را که سوار بر موتور سیکلت بود محاصره و بعد از بازداشت و ضرب و شتم، وی را به یکی از شکنجه گاههای غیر رسمی منتقل کردند.

خانواده الغسره می گویند منزلشان از مارس 2011 تا می 2013 حدود 70 بار مورد حمله قرار گرفته و آخرین حمله شنبه شب 11 می و همزمان با محاصره منطقه بنی جمره در غرب منامه بود که از ساعت 9شب تا 2 بامداد ادامه یافت.

وزارت کشور در توجیه این محاصره ادعا کرد، وقتی نیروهای امنیتی در بنی جمره در حال گشت بودند صدای شلیک یک سلاح اتوماتیک به گوش رسیده که تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

دو برادر کوچکتر رضا نیز پیش از او بازداشت و زندانی شده اند . یاسر 23 ساله با 4 اتهام مختلف به 37 سال زندان محکوم شده و منتظر تفهیم سایر اتهام های خویش است. وزارت کشور بحرین ادعا می کند یاسر از زندان فرار کرده اما خانواده اش تاکید دارند که زمان طولانی است که هیچ خبری از وی ندارند.

برادر کوچکتر به نام صادق نیز با 3 اتهام به 26 سال زندان محکوم شده و منتظر اثبات 7 اتهام دیگر است. وی یکی از کسانی است که در زندان مورد شکنجه قرار گرفت و نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز به دلیل مشاهده شکنجه وی بعد از آن روز در زندان انفرادی است و اجازه تماس با خانواده خود را ندارد.

خانواده رضا الغسره در بیانیه ای با ابراز نگرانی از سرنوشت فرزند خود عواقب به خطر افتادن سلامت وی را متوجه آل خلیفه دانستند. به گفته آنان بعد از مراجعه به وزارت کشور برای اطلاع از اوضاع رضا مسوولان این وزارتخانه منکر بازداشت وی شدند.

به گفته اعضای خانواده رضا، با توجه به نقص عضو فرزندشان و از دست دادن سه انگشت خود در کودکی در یک حادثه، غیر ممکن است که او بتواند از اسلحه استفاده کند.

این سه برادر با اتهاماتی مانند تجمع غیر قانونی مشارکت در آتش سوزی و انفجار مواجه هستند؛ دادستانی رژیم بحرین به اعترافاتی که تحت شکنجه از متهمان اخذ می شود استناد می کند. اعترافاتی معمولا همزمان با دوره ای است که در آن متهم از داشتن وکیل و تماس با خانواده اش محروم است.

به دنبال وقوع این ماجرا و درز این اخبار، مرکز حقوق بشر بحرین خواهان اعلام فوری سرنوشت رضا الغسره و فراهم نمودن زمینه اطمینان خانواده اش از سلامتی وی و پیگرد عاملان ربودن و شکنجه وی شد .

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله  اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول