اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد معاون اول رئیس جمهور از مظلومیت زبان فارسی

نباید بگذاریم به زبان فارسی آسیبی وارد شود

معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح سیستم کنترل آب با انتقاد از برخی بی‌مهری‌ها به زبان فارسی گفت: زبان فارسی زبان ملی ماست و نباید بگذاریم آسیبی به آن وارد شود.

نباید بگذاریم به زبان فارسی آسیبی وارد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا رحیمی صبح امروز در حاشیه افتتاح سیستم کنترل آب شرب اردبیل و در سخنانی حاشیه‌ای اظهار داشت: ما نباید با زبان بیگانه اعتبار و ارزش خود را به رخ بکشیم چرا که این شایسته نیست با قدر نشناختن زبان فارسی لغات و کلمات غربی را بر آن ترجیح دهیم.

وی گفت: بهتر است به جای استفاده از عنوان‌های بیگانه و کلمات غربی نظیر «سیستم»، بکوشیم از عنوان اداره به معنای مدیریت استفاده کنیم چرا که می‌بینیم در بخشی از سخنان و محاوره‌های خود از کلمات بیگانه استفاده می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: اگر رسانه‌ها بزرگنمایی کنند باید بگویند، نه اردبیلی‌ها فارسی‌زبان هستند و نه من، ولی زبان فارسی زبان ملی ماست و نباید بگذاریم آسیبی به آن وارد شود.

رحیمی تصریح کرد: اگر از بنده خرده نگیرند باید اعلام کنم که کلمات غربی و گاه غیر‌فارسی آنچنان در محاوره‌های ما دیده می‌شود که اصلاً شایسته و درست به نظر نمی‌رسد.

این مسئول ادامه داد:‌ مهندسان ما که امروز سر‌آمد علوم و فنون هستند باید به جای زبان‌های بیگانه از اصالت زبان فارسی دفاع کنند.

عضو کابینه دولت احمدی‌نژاد افزود: ما به اندازه کافی در ارتباط با تلویزیون، تلفن همراه، سایت‌ها و ارتباطات روزانه از کلمات و اصطلاحات غربی استفاده می‌کنیم و دیگر لزومی ندارد در نظام اداری نیز از این کلمات قلمبه سلمبه استفاده شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: هیچ زبان؛ زبان دیگر را تهدید نمی‌کند و قطعاً‌ زبان و فرهنگ جامعه ما نیز پایدار است و بهتر است با پاسداری از زبان فارسی از فرهنگ و ادبیات این سرزمین صیانت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی اذعان داشت: نباید فرهنگ غنی و زبان فارسی ما آسیبی ببیند و یا بخواهیم کارها را بی‌سرانجام و بی‌هدف دنبال کنیم.

انتهای پیام/62001/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول