اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاییز سال 94

کنگره 8 هزار شهید، سرداران و امیران گیلان برگزار می‌شود

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان گفت: کنگره 8 هزار شهید، سرداران و امیران گیلان در پاییز سال 94 برگزار می‌شود.

کنگره 8 هزار شهید، سرداران و امیران گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم جوادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد کنگره هشت هزار شهید، سرداران و امیران گیلان با تسلیت سالروز ارتحال امام (ره) و گرامیداشت 15 خرداد اظهار کرد: تمام جامعه وظیفه دارند در حفظ آثار شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنند.

وی به تشکیل کنگره شهدای گیلان از سال 89 اشاره کرد و افزود: گیلان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 7 هزار و 300 شهید به طور رسمی ثبت شده و بقیه شهدای گمنام هستند.

جوادی با بیان اینکه جدول اجلاسیه کنگره شهدای استان‌ها در سال 91 اعلام شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته کنگره شهدای خوزستان و اصفهان برگزار شده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان برگزاری کنگره شهدای استان‌های کرمان و سمنان را در نیمه نخست امسال اعلام کرد و گفت: کنگره شهدای استان‌های مازندران، کرمانشاه، البرز و سیستان و بلوچستان در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

وی برگزاری کنگره هشت هزار شهید، سرداران و امیران گیلان را در پاییز سال 94 عنوان کرد و یادآور شد: کنگره مذکور با گرایش شهدای فرهنگی استان برگزار می‌شود.

جوادی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید، سرداران و امیران گیلان به صورت ملی و منطقه‌ای، تصریح کرد: مهمان‌هایی از کشورهای همجوار به کنگره مذکور دعوت می شوند.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان به اعزام بیش از 100 هزار رزمنده گیلانی در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: گیلان 21 هزار و 229 جانباز و 2 هزار و 624 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی تعداد شهدای ارتش در گیلان را 3 هزار و 772 شهید دانست و بیان کرد: یک‌هزار و 232 شهید متعلق به سپاه و یک‌هزار و 650 شهید متعلق به بسیج است.

جوادی تعداد شهدای نیروی انتظامی را 65 شهید عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی گیلان تعداد 71 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان تعداد خانواده‌های دو شهید گیلان را 139 خانواده ذکر کرد و گفت: گیلان 13 خانواده سه شهید و یک خانواده چهار شهید دارد.

وی به 13 شهید تک‌فرزند گیلان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان 140 شهید فرزند پسر خانواده دارد.

این مسئول تعداد شهدای سادات گیلان را 448 شهید ذکر کرد و افزود: گیلان 33 شهیده زن دارد ضمن اینکه 11 کودک زیر پنج سال در بمباران‌های ارتش عراق به شهادت رسیدند.

به گفته جوادی اهل تسنن گیلان 149 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری کنگره هشت هزار شهید، سرداران و امیران گیلان، تصریح کرد: اولویت دادن به شهدای شاخص برای ستاد کنگره شهدای استان حائز اهمیت بوده و 13 امیر ارتش در گیلان مد نظر است.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان خواستار همکاری تمام دستگاه‌ها در برگزار کنگره مذکور شد و بیان کرد: 12 شرط حداقلی برای برگزاری کنگره هشت هزار شهید، سرداران و امیران گیلان در نظر گرفته شده است.

جوادی با تاکید براینکه 70 درصد آثار شهدای گیلان تا زمان برگزاری کنگره مذکور باید جمع‌آوری شده باشد، اظهار کرد: یادواره شهدای اقشار باید در استان برگزار شود.

وی نصب تندیس 58 امیر ارتش در زادگاه آنها را از جمله اقدام‌ها برای برگزاری کنگره هشت هزار شهید، سرداران و امیران گیلان عنوان کرد و افزود: آلبوم نخست نقش گیلان در دفاع مقدس منتشر شده و آلبوم دوم در حال تدوین است.

انتهای پیام/84001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول