اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مرودشت در مجلس خبر داد

پرداخت 60 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان فارس

نماینده مرودشت در مجلس گفت: از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی 60 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان استان فارس پرداخت می‌شود.

پرداخت 60 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت محمد مهدی برومندی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از پرداخت 60 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان استان فارس از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: تصویب این مبلغ حاصل ماه‌ها تلاش و پیگیری کمیسیون کشاورزی مجلس نهم و مجمع نمایندگان فارس و حمایت همه‌جانبه مسئولان جهاد کشاورزی کشور است.

وی افزود: مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور بارها با این مصوبه مخالفت کردند و مدعی بودند که با آمار بارندگی این استان و میزان برداشت محصولات، فارس شامل این خسارت نمی‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم اضافه کرد: پیرو سه جلسه با رئیس جمهور و مجمع نمایندگان فارس با معاون اول رئیس جمهور و موافقت آنان، این مصوبه به ستاد بحران وزارت کشور ارسال شد و پیرو جلسات مکرر مسئولان کشاورزی این استان و ستاد بحران و صندوق بیمه فقط سه شهر جنوبی لار، لامرد و گراش در شمول خشکسالی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده نخستین شهر تولیدکننده گندم کشور و تنها عضو کمیسیون کشاورزی از استان فارس بر این باورم که تحقق این امر، مهم بود و اطلاعات دقیق و مستندی وجود داشت که بسیاری از اراضی کشاورزی شهرستان مرودشت دچار خشکسالی و سرمازدگی شده و آسیب‌های جدی به آنان وارد شده است.

برومندی بیان داشت: گرچه 360 میلی‌متر بارندگی و 300 هزار تن گندم در مرودشت برداشت شده بود اما زمان بارندگی متناسب با زمان مورد نیاز گیاه نبوده است و بسیاری از سدها از ذخیره آب کافی برخوردار نبودند و حجم بسیاری از بارندگی‌ها به سدها وارد شده، در حالی که در مقاطعی سرمازدگی نیز مزید بر علت شده بود تا میزان برداشت بالاتر نرود.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس نهم ابراز داشت: نهایت امر با فراز و نشیب‌های بسیار و پیگیری کمیسیون کشاورزی مجلس و همکاری جمعی مسئولان استانی این امر محقق و تعیین میزان خسارت به کارگروه شهرستان‌ها متشکل از فرماندار و رئیس جهاد کشاورزی واگذار و خسارت‌ها برآورد و آسیب‌پذیری هر منطقه مشخص شد.

وی در ادامه اذعان داشت: اطلاعات 100 هزار کشاورز آسیب دیده جمع‌آوری و واریز مبالغ بر اساس میزان آسیب‌دیدگی هر منطقه به حساب بانک‌های استان واریز شده است و بر اساس قول مسئولان مابقی نیز تا نیمه خرداد ماه جاری پرداخت می‌شود.

برومندی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغ خسارت پرداختی در مناطق متفاوت بوده و از 80 تا 140 هزار تومان در هکتار تفاوت دارد.

انتهای پیام/ 2448/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول