اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی:

افزایش 102/8 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری در آذربایجان غربی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد افزایش 102/8 میلیمتر بارندگی در آذربایجان غربی هستیم.

افزایش 102/8 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری در آذربایجان غربی

علی مطلبی فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد افزایش 102/8 میلیمتری بارندگی در آن بوده است.

وی اعلام کرد: میانگین کل بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 372/2 میلیمتر گزارش شده است.

مطلبی فرد با اعلام 274/4 میلیمتر، میانگین بارندگی ثبت شده در دوره مشابه سال قبل، نسبت به افزایش 102/8 دهم میلیمتری بارندگی‌ها در سال زراعی جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: در این مدت بیشترین میزان بارندگی‌ها مربوط به شهرستان سردشت بار 803/3 میلیمتر و کمترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان ماکو با 240 میلی‌متر گزارش شده است.

مطلبی فرد اظهار کرد: شهرستان تکاب با کاهش 41/7 میلیمتری بارندگی‌ها در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با بیشترین میزان کاهش بارندگی مواجه بوده که در مقابل شهرستان پیرانشهر با افزایش 218/8 میلیمتری بارندگی‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل بیشترین افزایش میزان بارندگی را در استان شاهد بوده است.

وی با اعلام 302/2 میلیمتری بارندگی، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مرکز استان، از افزایش 90/14 میلیمتری بارندگی‌ها در مدت زمان مشابه سال قبل در شهر ارومیه خبر داد.

مطلبی فرد همچنین به افزایش 42/5 میلیمتری بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

انتهای پیام/61006/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول