اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ابرها با مردم آذربایجان‌شرقی نامهربان شدند/ کاهش 33.9 درصدی بارش‌ها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش 33.9 درصدی بارش‌ها در دو ماه گذشته در استان خبر داد.

ابرها با مردم آذربایجان‌شرقی نامهربان شدند/ کاهش 33.9 درصدی بارش‌ها

امیرشاهرخ حسنعلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طی دو ماه سال 92 (از اول فروردین تا آخر اردیبهشت ماه سال 92) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان شرقی 46.6 میلیمتر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار 97.5 میلیمتر مقدار 33.9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در طی همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز 73 میلیمتر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار 100.2 میلی متر مقدار 27.1 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حسنعلی‌زاده اضافه کرد: در طی همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان کلیبر به مقدار 110.1 میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان مراغه به مقدار 42.6 میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

کاهش 3.5 درصدی بارش‌ها در 8 ماه گذشته در آذربایجان شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار کرد: در طی هشت ماه نخست سال زراعی 92-91 (از اول مهر 91  تا آخر اردیبهشت ماه 92) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی 243.4 میلیمتر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار 250 میلیمتر مقدار 3.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: درطی همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز 227.6 میلیمتر گزارش شده که باتوجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار 226 میلیمتر مقدار 0.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسنعلی‌زاده اضافه کرد: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان مرند به مقدار 393.5 میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان سراب به مقدار 174.6 میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول