اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/تکرار/انتخابات مردمی ایران به عنوان دستاورد بزرگ نهضت امام راحل صیانت شود

لاریجانی: رئیس جمهور «‌یازدهم» در معیشت مردم و مسائل بین‌المللی گشایشی ‌ایجاد کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ‌امیدواریم حماسه سیاسی با حضور حداکثری محقق شود و فردی هم به عنوان رئیس جمهور برگزیده شود که در همه عرصه‌ها به ویژه معیشت مردم و مسائل بین‌المللی گشایشی در کارها ایجاد کند.

لاریجانی: رئیس جمهور «‌یازدهم» در معیشت مردم و مسائل بین‌المللی گشایشی ‌ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی در مراسم افتتاح مجتمع ناشران قم با بیان اینکه قم مرکزیت جهان تشیع را برعهده دارد اظهار کرد: ناشران، شهرداری قم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها در احداث این مجتمع تلاش فراوانی کردند که قابل تقدیر است.

وی افزود: برخی شهرداری‌ها دارای توانمندی‌های خوبی هستند و می‌توانند به حوزه نشر از این طریق کمک کنند زیرا با گرانی‌های اخیر ناشران مظلوم واقع شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکر و قدردانی از مردم از طریق آبادانی و عمران فیزیکی و فرهنگی این شهر میسر است گفت: تمام مسئولان باید این امر را در دستور کار قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: یکی از نکات برجسته حرکت امام راحل بنا نهادن انقلاب بر تفکرات دینی و فرهنگی بود؛ شهید مطهری بارها می‌گفت ویژگی این انقلاب این است که ذاتش دینی بوده است.

لاریجانی ادامه داد: انقلاب اسلامی با بن مایه فرهنگ دینی شروع شد و تداوم یافت؛ این فرهنگ دینی دارای قرائتی خاص بود و همان فرهنگی که سال‌ها توسط مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه تدوین شده بود مبنا قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی اوقات خرافاتی در میان افکار دینی به وجود می‌آید عنوان داشت: قرائت امام خمینی(ره) از خرافات و نیز برخی اندیشه‌های روشن‌فکرانه به دور بود.

وی افزود: عامل بیداری اسلامی در دوره کنونی تفکر انقلابی امام خمینی(ره) است؛ بخشی از بار مسئولیت انتقال این پیام بر دوش ناشران به عنوان بدنه فرهنگی جامعه است.

لاریجانی با بیان اینکه کار نشر ثمرات مادی چندانی ندارد گفت: ناشران نیازمند کمک‌هایی هستند تا بتوانند همچنان به کار خود ادامه دهند؛ یارانه‌های مختلفی که از اوایل انقلاب در بخش فرهنگی وجود داشت به منظور زنده نگاه داشتن نشر بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم علمدار تفکر اصیل دینی است ابراز کرد: انتشار کتاب‌های سست و ضعیف برازنده قم نبوده و کارهایی که جنبه خرافی دارند هم نباید از قم به سایر مناطق منتشر شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود که توجه ویژه‌ای به قم داشته باشد زیرا ظرفیت‌های گسترده‌ای در این شهر وجود دارد؛ بودجه بیشتری امسال در بخش فرهنگ تصویب شده و می‌تواند زمینه‌ساز توجه و عنایت بیشتر به قم باشد.

لاریجانی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: امام خمینی(ره) تفکر دینی با زمینه مردم‌سالاری دینی را در کشور پیاده کرد که اقدامی بزرگ و ارزشمند محسوب می‌شود؛ نظام دینی ما متکی به آرای مردمی بوده و هر کس می‌تواند سلیقه مختلفی داشته باشد اما اصل این موضوع که مسئولان کشور با رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند همواره باید به عنوان دستاورد بزرگ نهضت امام راحل صیانت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم حماسه سیاسی با حضور حداکثری محقق شود و فردی هم به عنوان رئیس جمهور برگزیده شود که در همه عرصه‌ها به ویژه معیشت مردم و مسائل بین‌المللی گشایشی در کارها ایجاد کند ضمن اینکه توجه اساسی به قم باید یکی از اولویت‌های رئیس دولت بعدی باشد زیرا رهبر معظم انقلاب هم بارها بر عقب‌ماندگی عمرانی و فرهنگی قم تاکید کرده‌اند و خواستار جبران آن شده‌اند.

وی اضافه کرد: برخی اقدامات عمرانی در قم نیمه کاره و رها شده هستند؛ مترو هنوز به سرانجام مطلوبی نرسیده اما مونوریل جلوتر است؛ مجموعه شهرسازی قم هنوز نیازمند جهش‌های بیشتری است و این امر اقتضا می‌کند رئیس جمهور آینده توجه ویژه به آبادانی قم داشته باشد و اعضای آینده شورای شهر هم باید در این زمینه کوشا باشند.

لاریجانی با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه‌های مورد نیاز به منظور تبدیل شدن قم به شهر نمونه گفت: امسال برای آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم بودجه خوبی در نظر گرفته شده تا محوطه اطراف حرم سامان‌دهی شوند؛ برای انتقال آب مصارف صنعتی از تهران به قم هم اقداماتی صورت گرفته است؛ در بحث مترو هم با پیمانکار طرح صحبت‌هایی شده و امیدواریم بودجه کافی برای ادامه آن در اختیار قرارگاه خاتم قرار بگیرد.

انتهای پیام/‌78004/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول