اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور مردم و مسئولان

اختتامیه هفته فرهنگ رضوی جنوب کرمان برگزار شد

آیین اختتامیه هفته فرهنگی هنری رضوی جنوب کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حجت‌الاسلام سرلک استاد حوزه و دانشگاه در صحن امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه جیرفت برگزار شد.

اختتامیه هفته فرهنگ رضوی جنوب کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین با بیان اینکه هدف ما از برگزاری هفته فرهنگی هنری رضوی احیاء فرهنگ رضوی است، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم با تأسیس مؤسسه فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف زندگی ‌و سیره امام رضا(ع) در جنوب استان اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی با بیان اینکه دشمن جنگ نرم را بر علیه ما آغاز و به صورت خاموش در خانه‌های ما رسوخ کرده است، بیان داشت: هدف دشمن جوانان ماست و ما با احیاء فرهنگ و سیره رضوی می‌توانیم برای مقابله با این جنگ به پا خیزیم.

وی خاطر نشان کرد: برپایی هفته فرهنگی هنری رضوی جنوب کرمان به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در این منطقه برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی سرلک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این آیین با اشاره به بیان حدیث سلسلة الذهب هنگام ورود امام رضا(ع) به شهر نیشابور اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمودند شرط کلمه لا‌اله‌الاالله ما هستیم.

وی اظهار داشت: ورود به ولایت ورود به دژ مستحکم در برابر عذاب الهی است.

سرلک با اشاره به سیره و روش شهدا خلوص نیت آن‌ها، بیان داشت: لااله‌الاالله یعنی شهید در اوج فداکاری‌ها خود را بدهکار بداند.

وی ابراز داشت: شهید محشور با امام رضا(ع) است، شهدا در قهقهه مستانه‌شان عندربهم یرزقون‌اند، هر کس از منیت خود تحت ولایت اولیا‌الله گذشت زیر نظر اهل بیت(ع) می‌رود.

سرلک با اشاره به ضرورت احترام به والدین نیز خاطر نشان کرد: احترام به پدر و مادر در شعاع عشق خدا است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پدر و مادر را احترام کنید تا بتوانید از امام زمان (عج) و امام رضا(ع) درست پذیرایی کنید.

وی با بیان اینکه شما مردم خیلی از سیاسیون جلوتر هستید، بیان داشت: انتخابات را درست و پرشور شرکت کنید تا این حضور شما مایه یأس دشمنان شود.

به گزارش فارس، در ادامه این آیین هنرمندان جنوب کرمان به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مانند صلوات خاصه امام رضا(ع)، تئاتر، شعر، چاوش‌خوانی و ... با موضوعیت امام رضا (ع) پرداختند.

انتهای پیام/80002/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول