اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل خبر داد

برگزاری جشنواره امام رضا (ع) در مدارس ایرانی خارج از کشور

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل از برگزاری گسترده یازدهمین جشنواره امام رضا (ع) در مدارس ایرانی خارج از کشور همزمان با دهه کرامت خبر داد.

برگزاری جشنواره امام رضا (ع) در مدارس ایرانی خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از امور بین‌الملل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام‌رضا (ع)، علی‌اصغر یزدانی در هفتمین جلسه شورای امور بین‌الملل جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که به میزبانی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: اگر در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اقدامی شایسته و درخور شأن حضرت صورت بگیرد، تمام منویات نظام، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا محقق می‌شود.

وی با اشاره ظرفیت بالای مجتمع‌های آموزشی خارج از کشور، جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را بستری مناسب برای اجرای برنامه‌های دینی و تعمیق باورهای معنوی دانش آموزان خارج از کشور دانست و اظهار داشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران 148 مدرسه در 83 کشور جهان دارد؛ این امر ظرفیت عظیمی برای انجام امور فرهنگی، به‌ویژه برنامه‌های دینی و معنوی فراهم آورده است که در صورت بهره‌گیری درست از آن، می‌توان گام‌های بلندی در زمینه حفظ و تقویت هویت دینی دانش آموزان ایرانی خارج از کشور برداشت.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت کمک مساعد همه دستگاه‌های متولی امور خارج از کشور و فراهم آمدن زمینه مساعد، می‌توان حجم قابل توجهی از ایرانیان خارج از کشور را از طریق مجتمع‌های آموزشی ایران در این کشورها تحت پوشش برنامه‌های معنوی قرار داد.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های ایرانی خارج از کشور به دنبال آن هستند تا فرزندانشان در محیطی سالم به تحصیل بپردازند؛ در صورتی که حجم و کیفیت برنامه‌های فرهنگی در سطح دانش‌آموزان خارج از کشور گسترش یابد، افزون بر اینکه این دانش‌آموزان در محیط فرهنگی نامساعد کشورهای خارجی هضم نمی‌شوند، خانواده‌های آنان نیز به این بهانه فضایی برای تنفس در فضای سالم فرهنگی پیدا می‌کنند.   

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری خوب وزارت آموزش و پرورش با نهادهای بین‌المللی همتای خود در کشورهای خارجی و نیز عهده دار بودن ریاست کمیسیون ملی آیسسکو، امکانات خوبی برای گسترش و تعمیق برنامه‌های فرهنگی برای ایرانیان خارج از کشور داریم و سعی خواهیم کرد در آینده نزدیک به این مهم نایل شویم. 

وی ضمن تاکید بر لزوم برقراری ارتباط با دانش‌آموزان غیرایرانی خارج از کشور و تلاش برای جذب آن‌ها به مکتب اهل بیت (ع)، از عزم جدی نهاد متبوع خود برای توسعه مدارس در خارج از کشور بویژه در کشورهای همسایه خبر داد.

وی اظهار داشت: هم اکنون بزرگترین مجموعه آموزشی ایران در خارج از کشور با 9 مجتمع آموزشی و پنج هزار دانش آموز در امارات مشغول به فعالیت است و بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی، فرهنگی و مذهبی ایران در خاورمیانه نیز با همکاری حزب الله لبنان در حال آماده‌سازی است. در استانبول ترکیه مجموعه بزرگی با ظرفیت 5000 دانش‌آموز در نظر گرفته شده که مقدمات اجرایی ساخت آن انجام شده است. 

انتهای پیام/70003/صا/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول