اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد طراحی فرش:

آثار جشنواره رضوی به صورت کاربردی در حرم امام رضا (ع) استفاده شود

استاد طراحی فرش گفت: بهتر است آثار هنرمندان در جشنواره رضوی در محلی نگهداری شود تا در زمان لازم در آستان قدس رضوی و حرم امام رضا (ع) استفاده شود تا فراتر از یک جشنواره باشد.

آثار جشنواره رضوی به صورت کاربردی در حرم امام رضا (ع) استفاده شود

جعفر قلی دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: باید برنامه ریزی برای جشنواره‎ها به گونه‎ای باشد که آثار تکراری در جشنواره‎ها حضور نداشته باشد و هزینه‎های مالی برای آنها نتیجه بخش باشد.

وی افزود: برگزاری جشنواره تنها برای آمار کمی دادن نباشد و به همین منظور باید  تعداد هنرهای پرداختی را کم کرد تا تخصصی‎تر به آن پرداخت.

هنرمند عرصه نگارگری گفت: مفاهیم و موضوعات جشنواره باید در جز به جز آثار هنری هنرمندان وجود داشته باشد و طوری نباشد که به عنوان مثال در یک اثر هنری تنها قسمتی از آن به نام جشنواره یا عنوان مربوط به آن منقش باشد.

وی ادامه داد: آثار هنری برای شرکت در جشنواره‎ باید با خلوص خلق شود و تنها بهانه‎ای برای شرکت در جشنواره‎ها نباشد.

دادخواه گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان برای شرکت کنندگان در جشنواره خلیج فارس اسناد موجود در پیشینه تاریخی خلیج فارس را در اختیار هنرمندان قرار دهد، تا این اسناد راهگشا باشد و هنرمندان از آنها سمبل یابی کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان از زبان بین‌المللی برای شرکت در جشنواره خلیج فارس استفاده کنند، گفت: طراحی سنتی بدون سلاح و برای تزئین است و برای همین باید هنر مردمی با عناصر استیل ایرانی همچون نقوش اسلامی استفاده کنیم و در اختیار هنرمندان برای خلق اثر قرار دهیم.

هنرمند عرصه نگارگری گفت: هنرمندان باید آثار هنری خود را متناسب با آستان آرامگاه امام رضا(ع) خلق کنند که به صورت کاربردی استفاده شود.

وی تأکید کرد: بهتر است آثار هنرمندان در جشنواره رضوی در محلی نگهداری شود تا در زمان لازم در آستان قدس رضوی و حرم امام رضا(ع) استفاده و فراتر از یک جشنواره باشد.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول