اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله عالمی در گفت‌وگو با فارس:

مناظره 8 کاندیداها به دور از بداخلاقی و با حفظ حرمت‌ها باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم پرنشاط بودن مناظره‌های تلویزیونی کاندیداها در دلگرم کردن مردم نسبت به انتخابات و پرنشاط کردن فضا گفت: مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید به دور از بداخلاقی و با حفظ حرمت‌ها برگزار شود.

مناظره 8 کاندیداها به دور از بداخلاقی و با حفظ حرمت‌ها باشد

آیت‌الله حسن عالمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد، با اشاره به اظهارات برخی از هواداران کاندیداهای ریاست‌جمهوری در ارتباط با نظر رهبر معظم انقلاب در مورد فرد خاص در انتخابات اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری در مشهد مقدس فرمودند که من فقط یک رای دارم و آن را هیچ کس نمی‌داند، بعد از آن هم مکررا در سخنرانی‌های خود بر این مطلب تاکید داشتند.

وی افزود: بنده از ایشان حتی در جلسات خصوصی نیز شنیدم که فرمودند من یک رای دارم و آن را هیچ کس نمی‌داند؛ بنابراین جای این سوال باقی است که چگونه برخی افراد امروز اذعان دارند که فلان کاندیدا مورد نظر رهبری است و دیگران مورد نظر مقام معظم رهبری نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با این تصریحات این حرکت اجتهاد در مقابل به نص است؛ مقام معظم رهبری در چندین مورد تصریح می‌کنند. در نص کلام رهبر معظم انقلاب این مطلب بوده و به صورت مکرر از ایشان شنیده‌ایم پس اینکه کسی اذعان کند حدس من این است نظر رهبری با کاندیدایی خاص است این همان اجتهاد در مقابل به نص بوده و ارزش و اعتباری ندارد.

* مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری به دور از بداخلاقی و با حفظ حرمت‌ها باشد

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری در رسانه ملی اذعان داشت: مقام معظم رهبری مکرراً تاکید داشتند که انتخابات باید پرشور باشد و با دلگرمی مردم برگزار شده و نیز شور و شعف از مردم در زمان انتخابات نشان داده شود.

آیت‌الله عالمی یادآور شد: در ارتباط با مناظره‌ها نیز ایشان فرمودند که باید پرنشاط و پراثر در ایجاد دلگرمی در مردم نسبت به انتخابات باشد؛ بنابراین باید توجه داشت که یکی از زیربناهای اصلی برای این موضوع حفظ اخلاق در مناظره‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در رسانه ملی باید به دور از هرگونه بداخلاقی و با حفظ حرمت از سوی یکدیگر همراه باشد؛ مبادا در این فضا حرفی و سخنی به ضرر مردم و به ضرر منافع مادی کشور زده شود و یا اینکه حرفی زنند که سبب در خطر افتادن آبروی طرف مقابل شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود متذکر شد: قطعا اگر فضای مناظره‌ها همراه با حفظ حرمت یکدیگر و شئون اخلاقی باشد شاهد برگزاری مناظره‌هایی خوب و اثربخش خواهیم بود.

انتهای پیام/70003/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول