اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف چلوکبابی‌های رشت:

پرداخت مالیات هزینه مضاعف برای اتحادیه چلوکبابی‌ها است

رئیس اتحادیه صنف چلوکبابی‌ها و پزندگان رشت گفت: پرداخت مالیات هزینه مضاعف برای اتحادیه صنف پزندگان است که فعالیت این صنف را با مشکل مواجه می‌کند.

پرداخت مالیات هزینه مضاعف برای اتحادیه چلوکبابی‌ها است

مهدی پورمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از پرداخت مالیات اتحادیه‌های صنفی به اداره امور مالیات و دارایی ابراز نارضایتی کرد.

وی اظهار کرد: در گذشته اتحادیه‌ها هیچ مالیاتی به اداره امور مالیات و دارایی پرداخت نمی‌کردند اما طبق قانون جدیدی که مصوب شده است، اتحادیه‌ها موظف به پرداخت مالیات به این اداره شدند.

رئیس اتحادیه صنف چلوکبابی‌ها و پزندگان رشت، فعالیت این اتحادیه و بنگاه دولتی را زیر نظر بازرگانی دانست و تصریح کرد: اتحادیه مغازه شخصی نیست که فرد از درآمدی که کسب می‌کند مالیات بپردازد.

وی افزود: هر اتحادیه بودجه‌ای را بر اساس هزینه‌ها و درآمدها تنظیم می‌کند که در مجمع امور صنفی بررسی و تصویب شده و سپس به اتحادیه ابلاغ می‌شود.

به گفته پورمحمدی، هر اتحادیه موظف است 20 درصد از درآمد خود را به مجمع امور صنفی پرداخت کند.

وی ادامه داد: در این راستا پیگیری‌هایی صورت گرفته اما تاکنون به نتیجه نرسیده است و برای اینکه اتحادیه‌ها بتوانند این مالیات را پرداخت کنند باید از منابع درآمدی از جمله اصناف وجهی را اخذ بگیرند و در واقع پرداخت مالیات هزینه جدیدی است که باید در بودجه اتحادیه گنجانده شود تا اتحادیه بتواند آن را پرداخت کند و این امر صنف مذکور را در فشار مضاعف قرار می‌دهد.

این مسئول با اشاره به تأثیر گرانی و تورم در تهیه مواد اولیه خاطرنشان کرد: در صنف پزندگان حدود 10 سال بود که نرخ تصویبی نداشتیم و اصناف طبق نرخ عرف ارائه خدمات می‌کردند به این صورت که برای هر واحد کسبی با توجه به خدماتی که ارائه می داد نرخی از طرف اتحادیه تعیین می‌شد.

وی اضافه کرد: در 11 فروردین امسال اتحادیه پزندگان با همکاری مجمع امور صنفی نرخ ثابتی را برای تمام اعضای صنف پزندگان در سه درجه ممتاز، درجه یک و درجه دو تصویب کرد که طبق این مصوبه اکنون گرانی و تورم تأثیر زیادی بر فعالیت اعضای این صنف نداشته است.

به گفته پورمحمدی، هر واحد کسبی موظف است نرخ دریافتی از اتحادیه که درجه‌بندی‌ها روی آن ذکر شده است را در معرض دید مشتری قرار دهد تا مشتری‌ها از درجه‌بندی واحد کسبی و مبلغ پرداختی آگاه شوند.

وی درباره بیمه اعضای فعال در صنف پزندگان، اذعان کرد: بیمه پرداختی در این صنف به صورت خویش‌فرما و کارگری است که کارفرما می‌تواند برای پرداخت بیمه خود از خویش‌فرما و بیمه کارگر خود را نیز به صورت بیمه کارگری پرداخت کند و بالاترین نرخ پرداختی بیمه که 30 درصد است شامل حال این صنف می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف پزندگان رشت افزود: در گذشته افرادی که می‌خواستند برای فعالیت در این صنف پروانه کسب بگیرند باید در ابتدا خلافی ساختمان را پرداخت می‌کردند تا پاسخ نامه خود را از شهرداری اخذ کنند و این موجب می‌شد که بسیاری از اعضا در شهرداری با مشکل مواجه شوند.

وی گفت: در قانونی که در دو سال اخیر تصویب شده و چند مناطق شهرداری برای اجرای آن همکاری می‌کنند این است که متقاضی با پرداخت فیش عوارض شغلی پاسخ‌نامه را از شهرداری می‌گیرد و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گفته پورمحمدی، شهرداری طبق قوانین خود پس از مدتی خلافی ساختمان را از متقاضی اخذ می‌کند و اجرای این قانون در دو سال اخیر موجب صرفه‌جویی در وقت و سهولت کار فرد متقاضی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعضای صنف مرتکب تخلفاتی مانند گرانفروشی و یا ارائه غذای بدون کیفیت به مشتریان شوند مشتری می‌تواند شکایت خود را به اتحادیه ارائه دهد و این موضوع به طور کامل از طرف اتحادیه بررسی می‌شود.

این مسئول از فعالیت 450 نفر اعضای صنف پزندگان رشت و دارای پروانه کسب خبر داد و یادآور شد: 150 نفر نیز بدون پروانه کسب در این صنف مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/2300/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول