اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مطمئنم اصلاح امور بستگی به اصلاح مجلس دارد/عدم حضور مؤثر نمایندگان در بررسی طرح‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به مشکلات موجود در مجلس اشاره کرد و گفت: قبلاً فکر می‌کردم که اگر مجلس اصلاح نشود ممکلت درست نمی‌شود، الآن مطمئن هستم که اصلاح امور بستگی به اصلاح مجلس دارد.

مطمئنم اصلاح امور بستگی به اصلاح مجلس دارد/عدم حضور مؤثر نمایندگان در بررسی طرح‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در جمع مردم زنجان که به مناسبت نخستین سالگرد افتتاح مجلس نهم و در دارالقرآن زنجان جمع شده بودند، با اشاره به اینکه در یک سال گذشته همه سعی خود را برای انتقال مشکلات به مسئولان انجام داده است، اظهار داشت: حرکت در این مسیر از وظایف ذاتی نمایندگان مجلس نیست، ولی در حد توان خود در این مورد تلاش کرده است.

وی نظارت بر عملکرد ارگان‌ها و حضور در مجلس برای تصویب طرح‌ها و لوایح را از وظایف ذاتی نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و افزود: طی یک سال گذشته جز یکی دو ساعت در همه جلسات مجلس حضور داشته و از مرخصی‌های خود هم استفاده نکرده است چراکه حضور در مجلس از وظایف شرعی نمایندگان برای جبران هزینه‌های گزاف تحمیل شده به نظام ناشی از حضور نمایندگان در مجلس است.

عدم حضور مؤثر نمایندگان در بررسی طرح‌ها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی عدم حضور مؤثر نمایندگان در مجلس به ویژه به هنگام تصویب لوایح و طرح‌ها را یکی از ضعف‌های مستمر مدیریت مجلس شورای اسلامی دانست و اضافه کرد: هستند نمایندگانی که با وجود حضور در صحن مجلس تلفن به دست و بدون توجه به موضوعات مطرح شده در صحن قدم می‌زنند.

وی با ابراز رضایت از مواضع نمایندگان مجلس در برخی مواقع ادامه داد: هر چند اشکالاتی هم وجود داشته است، ولی در کل می‌توان از موضع‌گیری‌های انجام شده ابراز رضایت کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه نماینده پس از ورود به مجلس در واقع نماینده همه مردم ایران محسوب می‌شود، ادامه داد: نمایندگان پس از ورود به مجلس باید طی چهار سال به وظیفه نمایندگی خود عمل کنند نه اینکه به مانند برخی به دنبال اقدامات تبلیغاتی و منافع شخصی باشند.

وی انتخابات پیش رو را یکی از حساس‌ترین انتخابات‌های نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد و افزود: حساسیت این انتخابات از این رو بسیار بالا است که دشمن طی 34 سال گذشته به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام بوده است و در این انتخابات این هدف را به شدت دنبال می‌کند.

نظام فقط یک حامی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در این دنیا بعد از خداوند متعال فقط یک حامی دارد و آن هم مردم ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه آوردن مردم به صحنه انتخابات از وظایف اهل بصیرت است، ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات به همراه جابه‌جایی دولت منجر به تغییرات عمده در کشور می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: هر چند دشمن در بروز مشکلات برای مردم تاثیرگذار بوده است، ولی بخش اعظم مشکلات نتیجه عملکرد خود ماست.

وی حضور و انتخاب اصلح بنا به حجت شرعی را از وظایف همه مردم ایران در مقطع کنونی اعلام و اضافه کرد: عمل به حجت شرعی در مقاطع مختلف برای هر کدام از ما کافی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به مشکلات موجود در مجلس اشاره کرد و گفت: قبلاً فکر می‌کردم که اگر مجلس اصلاح نشود مملکت درست نمی‌شود، ولی الآن مطمئن هستم که اصلاح امور بستگی به اصلاح مجلس دارد.

به کسانی که 10 برابر درآمدها هزینه می‌کنند، اعتمادی نیست

وی بر لزوم محافظت و دقت در عملکردهای کاندیداها چه ریاست جمهوری و چه شوراها تاکید و تصریح کرد: مبلغ دریافتی مدیران به صورت قانونی مشخص است، از این رو از کسانی که برای رسیدن به نمایندگی چندین برابر آن هزینه می‌کنند، باید پرهیز شود.

اسماعیلی درست عمل نکردن برخی نمایندگان را مربوط به ورود آنها به عرصه‌های غیر از وظایف قانونی عنوان کرد و افزود: این ورود موجب بدهکاری نماینده شده و به طور حتم آدم بدهکار قادر به حل مشکل آن هم مشکلات مردمی نخواهد بود.

وی بر بدهکاری مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس به شهدا تاکید کرد و گفت: بی‌تفاوتی به سرنوشت نظام بدون شک ما را پاسخگوی شهدایی می‌کند که همه هستی خود را برای نظام و ایران فدا کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر لزوم دقت در انتخاب تاکید و اضافه کرد: بعد از انتخاب هم باید از عملکردها مراقبت کرده و از مدیران بازخواست شود.

در این جلسه رئیس دفتر محمد اسماعیلی گزارشی از عملکرد وی در طول یک سال گذشته ارائه داد که این گزارش بیانگر مراجعه 8 هزار نفر به دفتر کار نماینده مردم در مجلس  بوده، که الماسی این تعداد مراجعه را بیانگر وجود مشکل در جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام/73004/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول