اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز هنرهای ادبی حوزه هنری:

امیرحسین فردی ادبیات انقلاب و جنگ را باور داشت

رئیس مرکز هنرهای ادبی حوزه هنری گفت: امیرحسین فردی به ادبیات انقلاب و جنگ باور داشت و این باور و اعتقاد نه در زبان بلکه از عمق دل و وجود بود.

امیرحسین فردی ادبیات انقلاب و جنگ را باور داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی سرهنگی ظهر امروز در مراسم یادبود امیرحسین فردی نویسنده متعهد انقلاب اسلامی در اردبیل اظهار داشت: هر چند فردی آثار کمی را خلق کرد اما شاگردان بی‌شماری را تربیت کرد که می‌توانند تداوم‌بخش مکتب انقلاب ارزشی و متعهدانه باشند که همه به آن نیاز داریم.

وی عنوان کرد‌: در اوضاع و احوالی که ادبیات جنگ به فراموشی سپرده می‌شد این شخصیت وارسته آن را با خلق آثاری زیبا احیا کرد و به آن هویتی جهانی بخشید که امروز سبب الگو‌گیری بسیاری از کشورهای آزادیخواه شده است.

رئیس مرکز هنرهای ادبی حوزه هنری با بیان اینکه ادبیات جنگ و انقلاب در تمام ملل جهان دارای ارج و قرب است، افزود: در کشوری مانند روسیه برای نویسندگان جنگ اتحادیه تشکیل می‌دهند و با شخصیت فاخر و منزلت شایسته از این ادبیات یاد می‌شود.

سرهنگی به تاثیر‌گذاری شخصیت فردی در آثار دیگر نویسندگان اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل آنکه امیرحسین فردی ادبیات انقلاب را باور داشت و به آن احترام می‌گذاشت همیشه طرفدار داشته و از منزلت و جایگاه عظیم و رفیع برخوردار بوده است.

این مسئول تصریح کرد: این نویسنده با اخلاص انقلاب اهل مطالعه بود و هرگز سعی نکرد از ادبیات روستایی دست بکشد بلکه تلاش می‌کرد همیشه روحیه روستا‌نویسی خود را ادامه دهد و به دیار خود سبلان با عزت و شوکت افتخار می‌کرد.

رئیس مرکز هنرهای ادبی حوزه هنری با یادآوری اینکه امیرحسین فردی را می‌توان پرچمدار ادبیات روایی و مکتوب انقلاب نامید، یادآور شد: این شخصیت به مانند بسیاری از انسان‌های با توان و صاحب ذوق و شوق توانست در حوزه‌هایی که فعال بود آثار ارزشمندی از خود به یادگار بگذارد.

* امیرحسین فردی، معلم مهربان انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیز در این آیین بیان داشت: فردی سراسر عمر خویش را در راه بال و پر گرفتن و شکوفا کردن ادبیات انقلاب صرف کرد به طوری که از وی به عنوان معلم صبور، دلسوز و صادق یاد می‌کنند که از هیچ کوششی در راه خلق آثار ارزشمند و پرورش نویسندگان آینده‌دار انقلاب دریغ نکرد.

ساسان ناطق خاطرنشان کرد: امیرحسین فردی انسانی وارسته بود که عمر خود را بی‌هیچ ادعا و تظاهری در راه انقلاب گذراند به طوری که او از روحیه خستگی‌ناپذیر برخوردار بوده و خود به آنچه که می‌گفت ایمان داشت و عمل می‌کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: این نویسنده با ذوق، زاده اردبیل، ادبیات انقلاب و تاریخ کشورمان را با قلم خود نه از روی تقلید صرف بر پیشانی تاریخ برای ابد جاودانه ساخت.

انتهای پیام/62006/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول