اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

مراسم یادبود نیکان قمی در جمکران برگزار شد

مراسم یادبود فرماندار سابق قم و معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران از سوی تولیت این مکان مقدس در مهدیه مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مراسم یادبود نیکان قمی در جمکران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم یادبود حاج علی نیکان قمی، فرماندار سابق قم و معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران عصر امروز از سوی تولیت مسجد مقدس جمکران در مهدیه این مکان مقدس برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت الله شیخ ابوالقاسم وافی نماینده مقام معظم رهبری و تولیت مسجد مقدس جمکران، پیریایی استاندار قم و جمعی از معاونین وی، مسئولین ادارات و نهادهای مختلف استان و جمعی از مدیران و خادمان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد در این مراسم با بیان این‌که انسان مانند تمام موجودات جهان، آغاز و پایانی دارد اظهار داشت: آغاز انسان روز ولادتش است و روزی که چشم از جهان بر می‌بندد روز وفات اوست و تمام هستی به جز خالق آن، همین روش و سنت را با خود دارد.

وی ادامه داد: مرگ یکی از واقعیت‌های اجتناب ناپذیر در موجودات زنده است و از آن مفری نیست، مرگ اگر چه تلخ و ناگوار است و انسان‌ها سعی می‌کند با تلخی‌ها در زندگی مقابله کند ولی در مقابل آن راه گریزی نخواهد یافت.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که در تعالیم دینی و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(س) بر رفتن به قبرستان‌ها تاکید شده است ابراز داشت: رفتن به قبرستان باعث می‌شود انسان به یاد آخرت و دنیای پس از مرگ بیفتد و مورد تأثیر این فضا به ساختن آخرت خود بپردازد.

نظری‌منفرد با بیان این‌که مرگ دربی است که همه باید از آن وارد شوند بیان داشت: کسی نمی‌داند آخرتش چگونه خواهد بود، ولی از وعده‌هایی که خداوند در قرآن کریم داده می‌توان حدس زد که انسان بهشتی است یا دوزخی، رعایت تقوی در تمام شئونات زندگی می‌تواند راه را برای رسیدن به بهشت هموار سازد و این مسئله بارها در قرآن و روایات بیان شده است.

وی با اشاره به آیه‌ آخر سوره‌ مبارکه‌ فرقان گفت: یاد مرگ گرچه تلخ است اما سبب می‌شود انسان به جبران گذشته‌های خود بپردازد و برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کند تا در لحظه‌ رفتن حسرت نخورد.

این استاد حوزه‌ علمیه به نقل حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام پرداخت و گفت: ایشان می‌فرمایند «من باکی ندارم که من به سوی مرگ بروم یا مرگ به سوی من آید.»

حجت الاسلام نظری منفرد در پایان به ذکر خصوصیاتی از مرحوم علی نیکان قمی پرداخت و گفت: بنده در طول مدت آشنایی خود با ایشان جز خوبی و خیر از ایشان ندیدم.

وی گفت: مرحوم نیکان قمی دائم‌الذکر بود و این‌گونه انسان‌های شایسته و متعهد در عصر حاضر باید الگوی جوانان باشند.

انتهای پیام/78009/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول