اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

تربیت شاگردان بی‌شمار، مکتب امیرحسین فردی را جاودانه کرده است

رئیس حوزه هنری گفت: تربیت شاگردان بی‌شمار سبب شده تا مکتب ادبی و هنری امیرحسین فردی برای همیشه زنده و بالنده باقی بماند.

تربیت شاگردان بی‌شمار، مکتب امیرحسین فردی را جاودانه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن مومنی شریف ظهر امروز در مراسم یادبود نویسنده متعهد امیرحسین فردی در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تحولی است که در حوزه منابع انسانی صورت گرفت و در نتیجه انسان‌های متعهد و با اخلاص زیادی معرفی شدند و انقلاب ما که از پیروزی آن به عنوان فتح‌الفتوح یاد می‌شود با تکیه بر نیروهای انسانی زبده و توانمند توانست ارزش‌های حقیقی خود را شایسته و مناسب تجلی دهد به گونه‌ای که الگوی انسانی و تربیتی این نظام در دنیا فراگیر شده است.

وی با اشاره به اینکه ایمان به خدا و مجاهدت و تعهد و اخلاص از امیرحسین فردی شخصیت ممتازی ساخته است، عنوان کرد: هر گوشه گوشه خاطرات و زندگی این هنرمند متعهد ما می‌تواند برای نسل‌ آینده روح اعتماد و امید را به وجود آورد.

رئیس حوزه هنری یادآور شد: یکی از نگرانی‌های امیرحسین فردی به عنوان بنیانگذار ادبیات انقلابی و ارزشی وجود تفرقه و برخی دودستگی‌ها در جامعه بود که همیشه سعی می‌کرد در چنین مواقعی حفظ وحدت کلمه حول ولایت را گوشزد کند تا مبادا دل رهبر فرزانه انقلاب به درد بیاید.

مومنی شریف یکی از شاخصه‌های مکتب ادبی امیرحسین فردی را تربیت شاگردان بسیار زیاد به رغم تولید آثار کم خود و غنا بخشیدن به ادبیات کشورمان در برابر ادبیات غربی توصیف کرد و گفت: ساده‌زیستی در تمام ابعاد زندگی این نویسنده متعهد انقلاب موج می‌زند چرا که با همین ساده‌زیستی و انس با جوانان و نوجوانان سعی می‌کرد خواسته و مطالبه آنها را بر‌آورده کند به طوری که به خاطر تعهد و تخصص‌اش همیشه مورد هجمه دشمنان بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در عین ساده ‌زیستی و تعهدی که امیرحسین فردی به انقلاب و ارزش‌های آن داشت سبب شد تا هرگز در برابر معاندان و افراد متخاصم در برابر انقلاب اسلامی کوتاه نیاید و با روحیه جهادی و ارزشی خود در برابر تمام کینه‌توزی‌ها و انحرافات ایستاد.

رئیس حوزه هنری بیان داشت: آثار کم اما تاثیر‌گذار این نویسنده متعهد مخاطبان بسیار داشت به طوری که یکی از کتاب‌های او در مورد زندگی حضرت امام به تیراژ 2 میلیون نسخه رسید در حالی که بسیاری از کتب روشنفکران ما به تیراژ 20 هزار جلد هم نمی‌رسد.

مومنی شریف به تاثیر‌گذاری امیرحسین فردی در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها اشاره کرد و افزود: هرجا احساس خطر می‌کرد سعی داشت با حرکت‌های پیشگیرانه جلوی برخی اقدامات نامبارک و نامناسب را بگیرد به طوری که در اکثر عرصه‌ها به رغم آزار و اذیتی که متوجه او می‌شد صادقانه حاضر بود فداکاری کند.

وی یکی از ویژگی‌های شاخص این نویسنده متعهد انقلاب را شناسایی استعدادهای جوانان و ترغیب و تشویق آنها به شکوفایی این استعدادها توصیف کرد و گفت: امیرحسین فردی در تمام مراحل زندگی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل وفادار بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه هنری در پایان سخنان خود تصریح کرد: در روزگاری که اخلاق فراموش شده فردی متخلق به اخلاق اسلامی بود و نگاه فردی به فرهنگ و هنر جامعه نیز کاملاً جهادی و برگرفته از روحیه ایثارگرانه بود.

انتهای پیام/62006/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول