اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مراسم یادبود امیرحسین فردی در اردبیل

نیکزاد: ‌جایگاه وارسته ‌امیرحسین فردی با پیام رهبری بر همگان نمایان شد

استاندار اردبیل گفت: ‌جایگاه وارسته ‌امیرحسین فردی با پیام رهبری بر همگان نمایان شد.

نیکزاد: ‌جایگاه وارسته ‌امیرحسین فردی با پیام رهبری بر همگان نمایان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در مراسم یادبود مرحوم امیرحسین فردی در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: همه ما از درگذشت این نویسنده متعهد و مجاهد انقلاب اسلامی که سال‌ها در سنگر هنر و ادبیات خالق شایسته‌ترین آثار بود متاثر شدیم چرا که معتقدیم درگذشت این نویسنده فاخر و انقلابی خلأیی را در این حوزه به وجود می‌آورد که انتظار داریم شاگردان و تربیت‌یافتگان مکتب این نویسنده متعهد بتوانند خلا‌ها را برطرف کنند.

وی با اشاره به تبلیغات منفی شبکه‌های بیگانه به ویژه شبکه دولتی بی‌بی‌سی علیه این نویسنده متعهد و با اخلاص عنوان کرد: موضع‌‌گیری‌های تندی که علیه فردی انجام شده است نشان از عملکرد ارزشی و انقلابی این نویسنده است که سبب خشم استکبار و رسانه‌های مزدور‌صفت آنها شده است.

استاندار اردبیل پیام مقام معظم رهبری در رحلت این فرزند غیور سبلان را نشان روشنی از افتخار‌آفرینی و شوکت این غیرتمند دیار اردبیل توصیف کرد و یادآور شد: رهبر فرزانه این انقلاب برای درگذشت هر هنرمند و نویسنده‌ای پیامی صادر نمی‌کنند بلکه پیام حضرت آقا در درگذشت امیرحسین فردی نشان از جایگاه وارستگی این نویسنده است که متعهدانه و با اخلاص در این سنگر حاضر شده است.

نیکزاد گفت: این نویسنده و هم‌سنگران وی به مانند دفاع مقدس این بار در سنگر فرهنگ، ایثار و شهادت‌طلبی وارد شدند و توانستند الگوی شاخصی را ارائه کنند و تعهد و تدین خود را به معنای واقعی به رخ بکشند.

این مسئول با یادآوری اینکه بعد از پیروزی انقلاب فرهنگ و هنر و ادبیات در این کشور هر روز بارور شده و نویسندگان متعهد وارد میدان و سنگر دفاع از ارزش‌ها شده‌اند، تاکید کرد: برای لحظه به لحظه این افتخار‌آفرینی‌ها و عزت‌مندی می‌توان کتابی به نگارش در‌آورد و اعتباری خلق کرد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان از امیرحسین فردی به عنوان پایه‌گذار انقلاب متعهدانه یاد کرد و بیان داشت: روش زندگی این نویسنده ارزش‌مدار ساده و در عین حال عزت‌مندانه بود و در حیات طیبه خود هنرمندان و نویسندگان بی‌شماری را تربیت کرد و توانست آثار ارزشمندی را به یادگار بگذارد.

نیکزاد افزود‌: کهن دیار دار‌الارشاد اردبیل از دیرباز مهد تکامل و پرورش انسان‌های تاریخ‌ساز بوده که مستقیم و غیر‌مستقیم منشأ آثار خیر و مبدع جریان‌های مبارکی در سیر فرهنگی ایران اسلامی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: از این حیث این خاک پر‌برکت به داشتن مفاخر برجسته و علمای عارف شهره آفاق بوده و زادگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مولانا مقدس اردبیلی از این جهت به خود بالیده و می‌بالد.

استاندار اردبیل از امیرحسین فردی با عنوان فرزند برومند سبلان یاد کرد و ادامه داد: فرزند فهیم و فداکاری که شرح صدر را از سینه فراخ و مهربان سبلان سرافراز به ارث برد و زلالی اندیشه را از چشمه‌های جوشانش فرا گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود گفت: امیر قافله ادبیات انقلاب که عمر پر ثمر خود را صرف باروری این نهال نوپا کرد بزرگ مردی بود که منبعث از قلم روان و عمیق و متعهدش دغدغه‌هایی داشت که در آثار او می‌توان آن را به عینه مشاهده کرد.

انتهای پیام/62007/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول