اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لطفا مراجعه نکنید!!

تنها استخر شنا بیجار به دلیل کمبود اعتبار تعمیرات تعطیل است

تنها استخر شنا شهرستان بیجار به دلیل کمبود اعتبار برای بازسازی آن تعطیل شده است و مراجعین با تابلوی " به دلیل تعمیرات تعطیل است" روبرو می‌شوند.

تنها استخر شنا بیجار به دلیل کمبود اعتبار تعمیرات تعطیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، به ورودی فضایی که بخش عظیمی از استادیوم ورزشی 17 شهریور شهرستان بیجار را به خود اختصاص داده نگاه که می‌کنیم چیزی جز ساختمان در حال تخریب نمی‌بینم، نه استخری نه مراجعه‌کننده‌ای.....

نه صدای بیل و کلنگ کارگرها می‌آید و نه ماشین‌های بزرگ می‌آیند که مصالح خالی کنند، مدت‌هاست درِ این ساختمان بزرگ را بسته‌اند و شاید صدها نفر مثل من دلشان می‌خواهد بدانند درون آن چه می‌گذرد!!

گویا هیچ خبری نیست هم کار خوابیده و هم استخر!! مدام وعده و وعید، مدام بهانه‌های مختلف از نبود اعتبار گرفته تا نبود مدیری که بتواند کار ساخت و تعمیر استخر را دنبال کند، کی می‌خواهد این بهانه‌ها به پایان رسد و جوانان بیجاری باز هم درهای تنها استخر شهر را به روی خود باز ببینند خدا می‌داند!!

مردمان دیار گروس هم همیشه چاره‌ای نداشته‌اند جز اعتماد، اعتماد به حرف‌ها، قول‌ها و وعده‌های مسئولان، اعتماد به تاکید‌هایی که بر تسریع روند کار دارند، اعتماد به اینکه می‌گویند پیشرفت کار خوب است، اعتماد به اینکه به زودی زود صاحب یک استخر با تمامی امکانات می‌شویم و تعمیر آن به پایان می‌رسد.

جای بسی تاسف دارد که از جلوی این به اصطلاح استخر گذر کنی و ببینی که هنوز در حال تخریب است و سر در آن نوشته باشد تا اطلاع ثانوی به دلیل تعمیرات تعطیل است و این فضا به این بزرگی مدت طولانی است فقط خاک می‌خورد.

تاسف‌انگیز است که جوان‌هایمان خیابان‌ها را برای گذران اوقات فراغت انتخاب کنند و این‌قدر فضای فرهنگی در شهرمان کم باشد و بعد مدام تاکید کنیم باید به بخش فرهنگ و ورزش توجه کرد و برای پر کردن اوقات فراغت نسل جوان تفریح سالم فراهم کرد.

مردم بیجار به خصوص جوانان از روند کند بازسازی و تعمیر استخر بیجار انتقاد می‌کنند، چرا که برای شهرشان با قدمت تاریخی چند هزار ساله بسیار سنگین است که برای ورزش شنا و برای دسترسی به استخر به شهرهای اطراف مراجعه کنند.

با توجه به اینکه ورزش شنا یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در بین اقشار مختلف مردم است. فردی که شنا می‌کند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می‌کند بلکه در اثر شناکردن قابلیت‌های جسمانی خود را افزایش می‌دهد که متأسفانه مردمان بیجار از این ورزش حیاتی در این شهر محروم هستند و نبود استخر دلیل این مسئله است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار دلیل توقف بازسازی استخر را هم عنوان می‌کند، چیزی که هیچ کدام از ما با آن غریبه نیستیم، کمبود اعتبار و می‌گوید: متاسفانه با توجه به پیگیری‌های متعدد مسئولین ورزش استان نتوانستیم بودجه مورد نیاز تعمیرات سقف استخر را به دست آوریم و همین امر ما را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

حمیدرضا ثقفی در ادامه گفت: طی هفته‌های گذشته رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان و تنی چند از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر ورزش و جوانان برای دریافت بودجه برای حمایت از ورزش کردستان به ویژه اعتبار مورد نیاز برای تعمیر استخر بیجار دیدار داشته‌اند ولی تاکنون این پیگیری‌ها هم نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

وی یادآور شد: هر روزه تعداد کثیری از مردم شهرستان برای بازگشایی مجدد استخر با اداره ورزش و جوانان تماس می‌گیرند و خواستار راه‌اندازی استخر هستند که امیدواریم با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف برای مردم شهرستان، شاهد ورود سرمایه‌گذاران با هدف تعمیرات اساسی استخر بیجار باشیم و بتوانیم رضایت مردم را به دست آوریم.

هنوز نمی‌دانیم این سرمایه‌گذاران کجا هستند که شاید آنها به داد استخر شنای بیجار برسند؟ هنوز نمی‌دانیم اداره ورزش و جوانان با این مسئله و مشکلات دیگر ورزش این شهرستان به کجا خواهد رسید؟ هنوز نمی‌دانیم این پول‌ها و اعتبارها کی کمبود نخواهند داشت؟ نمی‌دانیم شهرستان بیجار دیار مردمان گروس تا کی در انتظار استخری برای شهرشان باشند و کی و چگونه درهای استخر به رویشان باز می شود.

تنها این را می‌دانیم که این وضع در شأن شهرستان بیجار و مردمانش نیست، می‌دانیم که موعد این قول دادن‌هایی که زمانش هیچ وقت نمی‌رسد به سر آمده، می‌دانیم برای استخر در حال تخریب شهرمان باید کاری کرد.

انتهای پیام/79015/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول